دبیر شورای امنیت روسیه در یک سفر ناگهانی برای دیدار با رئیس امارات امروز عازم ابوظبی شد.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه عازم امارات شده است و در آنجا با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله امنیت بین المللی و همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و نظامی-فنی گفتگو خواهد کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بیانیه شورای امنیت روسیه آمده است: سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه در ۲۸ اکتبر برای یک سفر کاری به امارات متحده عربی رفت. سفر شویگو دو روز در ابوظبی پایتخت امارات به طول خواهد انجامید و قرار است طی آن دیدار‌هایی با رهبری ارشد امارات متحده عربی برگزار شود.

این بیانیه می‌افزاید که انتظار می‌رود بن زاید، رئیس امارات متحده عربی با شویگو مشکلات امنیت بین المللی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و نظامی-فنی را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در دستور کار همچنین موضوعات همکاری بین سازمان‌های مجری قانون و سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و امارات متحده عربی درج شده است.

محمد بن زاید آل نهیان در روز‌های اخیر به روسیه سفر کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با او دیداری غیررسمی داشت و با یکدیگر درباره مسائل جاری گفتگو کردند. روز بعد پس از ورود وی به مسکو، مذاکرات رسمی بین پوتین و بن زاید انجام شد.

در جریان این دیدار میان بن زاید و پوتین وضعیت و چشم‌انداز توسعه همکاری‌های چندجانبه روسیه و امارات و نیز موضوعات جاری در دستور کار بین‌المللی از جمله وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار