ماده رادیواكتیو سزيم روی بدن ماهی‌های موجود در آبهای آمریكا كشف شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یافته های دانشمندان آمریكایی نشان می دهد كه روی بدن ماهی های تن در آبهای ساحلی ایالت كالیفرنیا ماده رادیواكتیو سزیم یافت شده است و میزان آن 10 برابر میزان ماده رادیواكتیو كشف شده روی بدن ماهیان موجود در دریا در سال گذشته بوده است.

دانشمندان آمریكایی اعلام كرد: ماهی های آبی باله تن آلودگی رادیواكتیو نشت شده از رآكتورهای آسیب دیده ژاپن در فوكوشیما را بیش از هفت هزار كیلومتر با خود حمل كرده اند و اكنون این آلودگی به سواحل آمریكا رسید.

این نخستین باری است كه دانشمندان مشاهده می كنند كه آلودگی رادیواكتیو توسط ماهی های مهاجر تا این فاصله زیاد حمل می شود. این میزان آلودگی به مواد رادیواكتیو هنوز بسیار پایین تر از حدی است كه دولت های آمریكا و ژاپن برای سنجش معیار سلامت غذاها تعیین كرده اند.

"نیكلاس فیشر" یكی از پژوهشگران آمریكایی دست اندركار این یافته اعلام كرد: كشف دانشمندان آمریكایی همچنین نشان می دهد كه منشا این مواد رادیواكتیو، آسیب دیدگی نیروگاه اتمی فوكوشیما ژاپن در پی وقوع زلزله مهیب 9 ریشتری سال گذشته و سونامی پس از آن بوده است.

فیشر افزود: بدون تعارف باید اعلام كنیم كه همه شوكه شده ایم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار