سازمان جهانی کار اعلام كرد اکنون حدود ۲۱ میلیون نفر در جهان مشغول به کار اجباری هستند که این میزان نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی حدودا دو بابر شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره ، در گزارش سازمان جهانی کار آمده از هر هزار نفر در جهان، 3 نفر در دام کار اجباری که از آن به عنوان برده‌دار نوین یاد می‌شود افتاده‌اند و از آنها به عنوان بردگان جنسی تا قاچاق انسان نیز استفاده می‌شود.

در این گزارش با اشاره به اینکه 90 درصد این میزان یعنی 18 میلیون و 700 هزار نفر از آنان توسط افراد و شرکت‌های بخش خصوصی مورد بهره‌کشی قرار دارند، نوشت: از این تعداد 4 میلیون و 500 هزار نفر قربانی بهره‌کشی جنسی و 14 میلیون و 200 هزار نفر قربانی کار اجباری در فعالیت‌های اقتصادی نظیر کشاورزی، ساخت‌وساز و تولیدی بوده‌اند.

بر اساس این گزار 10 درصد دیگر این میزان یعنی 2 میلیون و 200 هزار نفر در بخش دولتی نظیر زندان‌ها یا کار اجباری برای نیروهای مسلح و ارتش قربانی کار اجباری هستند.

بنابر یافته‌های این مطالعه این بردگان نوین معمولا از مناطق دورافتاده و روستایی جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستند. بسیاری از کارگران مهاجر یا کارگران فصلی فقیر که از نواحی روستایی به شهرها می‌آیند نیز جزو این قربانیان هستند.

در گزارش سازمان جهانی کار آمده است زنان و دختران بیشترین سهم را در میان این قربانیان دارند به طوری که 11 میلیون و 400 هزار نفر معادل 55 درصد از کل آمار را به خود اختصاص دادند و 9 میلیون و 500 هزار نفر به مردان و پسران تعلق دارد.

گفتنی است منطقه آسیا اقیانوسیه بیشترین آمار کار اجباری در جهان را به خود اختصاص داده به طوری که این میزان 11 میلیون و 700 هزار نفر یعنی 56 درصد از کل آمار قربانیان کار اجباری در جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار