پنج نفر از جمله یك آمریكایی را به عنوان نامزدهای احتمالی برای جانشینی ابو یحیی اللیبي فرد شماره دو شبكه القاعده معرفی كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه آتلانتیكو، پس از آن كه اللیبی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به پاكستان كشته شد، كارشناسان مبارزه با تروریسم سه نفر را كه پیشتر در آمریكا سكونت داشته اند و یكی از آنان ملیت آمریكایی دارد، نامزدهای احتمالی از مجموع پنج شخصیتی معرفی كردند كه برای جانشینی اللیبی مطرح هستند.

آتلانتیكو در گزارش خود این افراد را اینگونه معرفی كرد، عدنان شكری جمعه  36 ساله كه نوجوانی خود را در آمریكا گذرانده و به داشتن نقشی مهم در طراحی حمله به مترو نیویورك در سال 2009 میلادی متهم است .

جابر ع . البانه 45 ساله یمنی الاصل در سال 2000 میلادی به پشتیبانی لجستیكی از القاعده متهم شد. وی به نیویورك مهاجرت كرده و در شهر  بوفالو  سكونت داشته است .

آدم یحیی غدن 33 ساله مشهور به عزام الامریكی فردی با ملیت آمریكایی است كه به جرم خیانت و حمایت مالی از القاعده تحت تعقیب قرار دارد . وی در كالیفرنیا زندگی می كرده است .

شیخ خالد عبدالرحمن الحسینان كویتی و علی سید محمد مصطفی البكری مصری از نزدیكان ایمن الظواهری ، افراد دیگری هستند كه مورد شناسایی كارشناسان برای جانشینی اللیبی قرار گرفته اند .
هیچیك از افراد نامبرده قابلیت های ابویحیی و در نتیجه صلاحیت كافی برای جانشینی او را ندارند .

این گزارش با اشاره به این كه پیش بینی ها در مورد جانشینی رهبران القاعده قطعیت ندارد، افزود كه در عین حال كارشناسان مبارزه با تروریسم در یك مورد اطمینان دارند و آن، این كه نسل آینده رهبران القاعده تركیبی التقاطی از مبارزان، مبلغان و مدیران خواهند بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار