بحريني ها مخالف الحاق اين کشور به عربستان هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الاخباریه گزارش داد:ملت بحرین با طرح الحاق این کشور به عربستان سعودی به شدت مخالفت می کنند.

به گزارش این شبکه، مقامات آل سعود در الحاق بحرین به عربستان برای حفظ حکومت آل خلیفه بسیار عجله دارند. اقدامات شتابزده عربستان در این زمینه چند هفته پس از شکست این کشور در ایجاد اتحادی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس رخ داده است.

ناظران سیاسی بر این باورند بی اعتنایی جامعه بین المللی به اوضاع جاری در بحرین باعث شد نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه که از حمایت نیروهای سپر جزیره برخوردارند،تظاهرکنندگان را در این کشور سرکوب کنند و شماری از آنان را به قتل برسانند. پس از این که سعودی ها نتوانستند طرح اتحاد را میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اجرا کنند،به شدت تلاش می کنند بحرین را به عربستان ملحق کنند. تمامی تدابیر امنیتی رژیم آل خلیفه تا کنون نتوانست مانع از ادامه تظاهرات مردمی در بحرین شود.

سفر شتابزده دیکتاتور بحرین به عربستان سعودی بیانگر آن است که دو رژیم استبدادی برای اجرا کردن طرح الحاق شتاب دارند به ویژه آنکه مردم به شدت از رژیم آل خلیفه ناراضی هستند و مقامات این رژیم دخالتی جدید از سوی عربستان در بحرین را باعث تقویت رژیم خود می دانند.
گزارشگر این شبکه تصریح کرد: عربستان سعودی از زمان آغاز اعتراضات در بحرین همه نوع امکانات نظامی،تسلیحاتی و رسانه ای را در اختیار مقامات رژیم آل خلیفه قرار داده است.

همچنین سفر شتابزده دیکتاتور بحرین به عربستان همزمان با افزایش اعتراضات مردمی در این کشور است که تلاش آل سعود برای متوقف کردن تظاهرات مردمی در بحرین و الحاق این کشور به عربستان را پیامی به داخل عربستان می دانند مبنی بر این که هیچ اصلاحاتی در این کشور رخ نخواهد داد.  
برچسب ها: بحرین ، عربستان ، الحاق ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار