بيشترين شرکت کنندگان آزمون سراسري با 187 هزار داوطلب از تهران و بيشترين حوزه برگزاري در فارس است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، دکترحسين توکلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور در نشست مطبوعاتي که امروز در سازمان سنجش برگزار شد افزود: در آزمون سراسري سال 91 تعداد يک ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت نام کردند داوطلبان هر گروه 5 گانه به صورت جداگانه در يک نيم روز به سوالات اختصاصي و عمومي پاسخ مي دهند و سوالات همگي از کتب دوره هاي دبيرستان و پيش دانشگاهي است و منابع طرح سوال در دفترچه شماره (1) اعلام شد و سوالات به صورت تستي 4 گزينه اي و مفهومي است البته مفهومي بودن به منزله دشوار بودن سوال نيست.
 
وي گفت: داوطلبان گروه هاي مختلف به 4 درس عمومي که هر کدام 25 سوال دارد در مدت 75 دقيقه بايد پاسخ دهند و سوالات اختصاصي در دفترچه شماره (2) است و داوطلبان آزمون رياضي و فني بايد به 135 سوال در 175 دقيقه پاسخ دهند. داوطلبان هنر بعد از ظهر 5 شنبه بايد به 160 سوال در 165 دقيقه پاسخ دهند. داوطلبان علوم تجربي به 170 سوال در 175 دقيقه پاسخ دهند. همچنين بهياراني که ديپلم بهياري دارند بايد به 50 سوال بهياري که در دفترچه شماره (3) است در 30 دقيقه پاسخ دهند. زبان نيز شامل 70 سوال است که در 105 دقيقه پاسخ داده مي شود و داوطلبان علوم انساني به 180 سوال در 165 دقيقه پاسخ خواهند داد. البته در علوم انساني افرادي که مدرک دانشگاهي فرهنگ و معارف دارند بايد به 20 سوال اصول و عقايد هم پاسخ دهند.
 
توکلي تصريح کرد: براي ورود به جلسه داوطلبان بايد پرينت کارت خود را دريافت کنند و اثر انگشت آنها نيز بر روي کارت وجود داشته باشد.
 
مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اينکه دفترچه هاي سوال همگي شخصي سازي شده گفت: همانند سال گذشته دفترچه ها شخصي سازي شده ونام شماره داوطلبي و مشخصات داوطلب بر روي دفترچه درج شده و در واقع داوطلبان اولين فردي هستند که بسته پاسخ نامه وسوال را باز مي کنند.
 
وي خاطر نشان کرد: صبح ها در حوزه امتحاني راس ساعت 7 بسته مي شود فرآيند آزمون در ساعت 7.30 دقيقه آغاز خواهد شد و در نظر داريم با فراهم کردن امکانات لازم، آزمون 91 را با کيفيت بسيار مطلوب در محيطي امن با انضباط لازم و درايت همکاران عواملي اجرايي که بيش از 100 هزار نفر هستند آزمون سراسري 91 را برگزار کنيم.
 
**187 هزار داوطلب در تهران هستند
 
دکتر طباطبايي معاون سازمان سنجش در ادامه افزود: ثبت نام آزمون سراسري 91 از 16 آذر ماه سال 90 آغاز شده و اواخر يهمن ماه اطلاعات ثبت نامي در سايت سازمان سنجش قرار گرفت و متوجه شديم که 50 هزار نفر از داوطلبان مغايرت گروه آزمايشي و ديپلم داشتند که به آنها پيامک داديم و 5 هزار نفر واقعاً اشتباه کرده بودند مثلاً در رشته رياضي به طور اشتباه گروه تجربي را انتخاب کرده بودند.
 
وي گفت: حدود 346 حوزه آزموني در کل کشور داريم و 28 حوزه در خارج از کشور است تعداد داوطلبان خارج از کشور 775 نفر در 5 گروه آزمايشي است و بيشترين حوزه امتحاني در فارس با 42 حوزه و بعد از آن تهران با 27 حوزه است و 12 حوزه نيز اطراف تهران وجود دارد بيشترين آمار شرکت کنندگان در تهران است که 187 هزار داوطلب هستند بعد از تهران خراسان رضوي، فارس و اصفهان بيشترين تعداد داوطلبان را دارند که بين 80 تا84 هزار نفر است.
 
وي تصريح کرد: بيشترين داوطلبان رياضي و فني در اصفهان هستند، بيشترين داوطلبان تجربي در فارس، بيشترين داوطلبان انساني در خوزستان، بيشترين داوطلبان هنر در اصفهان وبيشترين داوطلبان زبان خارجي در استان خراسان رضوي مي باشند.
 
طباطبايي با اشاره به تعداد آن دسته از داوطلباني که تاکنون کارت ورود به جلسه را دريافت نکردند، افزود: تا الان 450 هزار نفر کارت ورود به جلسه را دريافت کردند و نکته اي که اينجا اهميت دارد اين است که داوطلباني که علاقمندي خود را به پيام نوز و موسسات غير انتفاعي هنوز اعلام نکردند با پرداخت 46 هزار ريال مي توانند در اين مراکز علاقمندي خود را اعلام کنند و در رشته ها و شرايط خاص و دانشگاه فرهنگيان نيز از 7 تا 18 تير ماه مي توانند با پرداخت 23 هزار ريال علاقمندي خود را اعلام کنند.
 
** پيرترين فرد کنکور 77 ساله است
 
طباطبايي در ادامه افزود: پيرترين فرد کنکور يک پيرمرد 77 ساله در گروه علوم تجربي و جوانترين يک نوجوان 14 ساله است.
همچنين از بين خانم ها 2 نفر متولد سال 1319 و 1340 هستند که در کنکور شرکت مي کنند.
 
معاون سازمان سنجش گفت: حدود 3 ميليون دفترچه در 18 نوع چاپ شده که اين هفته به حوزه ها ارسال مي شود همچنين امکاناتي براي معلولين در نظر گرفته شده که نسبت به افراد عادي 1.3 برابر زمان اضافه تر اختصاص داديم و براي نابينايان نيز از خط بريل استفاده کرديم و براي کم بينايان درشت نمايي شده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار