زوریخ، پایتخت سوییس یکی از زیباترین شهرهای این کشور آرام می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از توریست گالری، زوریخ بزرگترین شهر سوئیس است و در ساحل دریاچه زوریخ و در شمال این کشور، جایی که رود لیمات به این دریاچه میریزد واقع شده است قرار دارد. تاریخچه سکونت در این شهر به ۷۰۰۰ سال قبل و زمانی که رومی ها در قرن ۱۵ آن را به نام توریکام میشناختند برمیگردد. امروزه زوریخ از بزرگترین مراکز مالی دنیا محسوب میشود و بیشتر موسسات مالی و بانک ها و همچنین مراکز توسعه و تحقیقات در آن قرار گرفته اند. موزه ها و گالری های هنری و یکی از مهم ترین سالن های تئاتر دنیای آلمانی زبانان در زوریخ سالانه پذیرای توریست های بیشمار است. آب و هوای زوریخ اقیانوسی یا مرطوب قاره ایست و چهار فصل را میتوان در آن تجربه کرد.

جاذبه کلیسلی بزرگ

کلیسایی به سبک رومانسک که نقشی مهم در تاریخ شکل گیری دوباره مذهب پروتستان بازی کرد. این کلیسا یکی از سه کلیسای اصلی زوریخ است و ساخت سازه فعلی آن حدود سال ۱۱۰۰ آغاز و در ۱۲۲۰ افتتاح شد. بر طبق افسانه ها این کلیسا توسط شارلمان که اسبش بر مقابر فلیکس و رگولا، مقدسین محافظ زوریخ به زانو افتاد تاسیس شد. برج های دوقلوی کلیسای بزرگ که تاریخ ساختشان به ۱۴۸۷ و ۱۴۹۲ برمیگردد بعنوان یکی از نماد های مشهور زوریخ محسوب میشوند.

جاذبه کلیسای فرامنستر

این کلیسا در سال ۸۵۳ میلادی توسط لویی د جرمن برای دخترش هیلدگراد ساخته شد. بنای این کلیسا دارای ۵ پنجره با شیشه های نقاشی شده زیبا توسط نقاش مشهور مارک شاگال است و در سال ۱۹۷۰ نصب شده اند. هر کدام از این ۵ پنجره، رنگی غالب دارند و یکی از داستان های مسیحیت را بیان میکنند. از دیوار شمال به سمت راست، این پنجره ها داستان پیامبران، یعقوب، مسیح، صهیون و قانون را بیانگرند. پنجره ۹ متری جناح شمالی نیز در سال ۱۹۴۰ توسط آلبرتو جیاکومتی طراحی شده است.

جاذبه موزه هنر زوریخ

یکی از مهم ترین موزه های هنری سوئیس و اروپا که شامل مجموعه هایی از قرون وسطی تا هنر معاصر با تمرکز بر هنر سوئیس میباشد. این موزه توسط کارل موزر و رابرت کرجل طراحی و در سال ۱۹۱۰ افتتاح شد. آثاری از هنرمندانی همچون ادوارد مونش، ژاک لیپشیتز، جوهان هاینریش فوسلی، فردیناند هودلر و آلبرتو جیاکومتی در این موزه به معرض نمایش درآمده اند. ایستگاه تراموای مجاور این موزه نیز به همین نام خوانده میشود.

جاذبه موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس از جمله موزه های مهم در زمینه تاریخچه فرهنگی اروپا و جهان است. ساختمان این موزه در سال ۱۸۹۸ به سبک تاریخی قلعه های رنسانس فرانسوی ساخته شد و بنای جذاب آن دارای برج ها، حیاط ها و پارکی میان دو رود سیل و لیمات میباشد که به یکی از جاذبه های اصلی زوریخ تبدیل شده. تورهای نمایشگاهی این موزه، بازدیدکنندگان را از دوران ماقبل تاریخ تا قرون وسطی و قرن بیستم و هنر مدرن و کلاسیک میبرند. مجموعه غنی هنر گوتیک این موزه بسیار جالب و قابل توجه است.

جاذبه خیابان بانوفشتراوس

خیابانی در مرکز زوریخ که گرانقیمت ترین و مجلل ترین مارک ها و فروشگاه های مشهور را در خود جا داده. در سال ۲۰۱۰ این خیابان بعنوان سومین خیابان گران قیمت اروپا و پنجمین خیابان گران قیمت در دنیا برای املاک فروشگاهی شناخته شد. از جمله مارک های مشهور واقع در این خیابان میتوان به لویی وتان، پرادا، بولگاری، شنل، جیورجیو آرمانی، کارتیه، سالواتوره فراگامو، دیور و غیره اشاره کرد.

جاذبه باغ چینی زوریخ

باغ چینی زوریخ هدیه ای از طرف شهر شریک زوریخ، کانمینگ بعنوان یادبودی برای تشکر از همیاری فنی و علمی این شهر برای توسعه و تامین آب آشامیدنی و فاضلاب کانمینگ است. این باغ بیانی از داستانی در ریشه های اصلی فرهنگ چینی به نام سه دوست در زمستان – سه گیاه که شجاعانه در فصل سرد در کنار هم زندگی میکنند – کاج، بامبو و گیلاس زمستانی میباشد. محوطه باغ با عمارت و دریاچه داخلی خود توسط دیوار کوتاهی به سبک قلعه های چینی احاطه شده است.

برچسب ها: توریست ، زوریخ ، سوییس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار