اداره مبارزه با فساد اقتصادي و سوء استفاده مالي وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام كرد؛حساب هاي بانكي و اموال سوزان مبارك همسر حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر در اروپا به سه ميليارد دلار مي رسد كه با رمزهاي سري در بانكهاي مختلف، نگهداري شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المحيط؛ رسانه هاي مصري با اعلام اين خبر افزودند: روز گذشته سوزان مبارك، با ارسال نامه از دفتر كار خود در قاهره به 6 كشور اروپايي كه خواهان رسيدگي به فساد خانواده مبارك هستند، از آنها خواست تا به وي و خانواده اش فرصت دهند تا پيرامون اموال و ثروت هاي خود در بانكهاي اروپايي توضيح دهند.
 
در همين حال، نزديكان رئيس جمهور مخلوع مصر حضور حسني مبارك و فرزندان وي در زندان را دليلي بر عدم اجراي تحقيقات در مورد اموال و دارايي هاي خانواده مبارك در اروپا دانستند و بازجويي از آنها را به دليل حضور نيروهاي امنيتي در زندان و تدابير شديد امنيتي، غير ممكن برشمردند.
 
در همين حال، روزنامه "روزا اليوسف" مصر از هشدار جدي اداره مبارزه با فساد اقتصادي و سء استفاده مالي به سوزان مبارك خبر داد و نوشت؛ اين اداره از سوزان مبارك خواسته است كه هرچه سريعتر با خانواده خود گفتگو كرده و از اموال و دارايي هاي خود و خانواده اش در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، گزارشي به اين اداره دهد.
 
گفتني است؛ طي روزهاي اخير، بحث پيرامون اموال و دارايي هاي خانواده حسني مبارك در كشورهاي خارجي افزايش يافته، تا جايي كه روز گذشته سازمان اطلاعات و امنيت مصر، مبارك و خانواده اش را به تجارت اسلحه متهم كرده، آنها را به سوء استفاده مالي گسترده در زمان حكومت گذشته مصر، محكوم كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار