نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با این ادعا که ناظران سازمان ملل در سوریه قادر نیستند آنطور که شورای امنیت توقع داشت، عمل کنند، پیشاپیش با هرگونه تمدید مدت این ماموریت که 29 مرداد به پایان می رسد، مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، سوزان رایس در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وضعی که اکنون وجود دارد، معتقدیم اجرای مواردی که قطعنامه 2059 درباره ادامه ماموریت ناظران بر آن تاکید داشت، در زمان باقی مانده، دشوار است.

رایس گفت: منتظر نظرات و پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل هستیم و بارها گفته ایم به کارگیری سلاح های سنگین و خشونت ، ناظران سازمان ملل را که غیرمسلح نیز هستند در ایفای وظائف خود ناتوان می کند.

وی افزود: هیچگونه آتش بس و یا توقف خشونت ها در سوریه صورت نگرفته است تا ناظران آن را گزارش کنند.

نماینده آمریکا گفت: تمایل داریم تا با نوع دیگری از حضور سازمان ملل از جمله گروه های بشردوستانه و یا احتمالا پیشنهادهایی با ماهیت سیاسی، موافقت کنیم.

وی درباره فرد جایگزین کوفی عنان نیز گفت: باید واقع بین باشیم زیرا اکنون زمان بسیار دشواری است و ما در انتظار دریافت پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل اتحادیه عرب هستیم.
گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل ماه قبل با تصویب قطعنامه ای، مدت ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را تا 29 مرداد (نوزدهم اوت) تمدید کرد.

اعضای غربی شورای امنیت از همان ابتدا مخالفت خود را با تمدید مدت ماموریت ناظران پس از موعد یاد شده اعلام کرده بودند ولی روسیه و چین تمدید ماموریت ناظران و ادامه حضور آنان در سوریه را خواستار شده اند.

با توجه به اختلاف نظر بسیاری که این باره وجود دارد، سرنوشت ناظران سازمان ملل در سوریه همچنان نامعلوم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار