دولت انگلیس اعلام کرد اجازه خروج امن جولیان آسانگ موسس سایت افشاگر ویکیلیکس از انگلیس را نخواهد داد و به تلاش برای استرداد وی به سوئد نیز ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، در پی اعلام آمادگی دولت اکوادور برای اعطای پناهندگی به جولیان آسانژ، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: بر اساس قوانین انگلیس پس از به نتیجه نرسیدن تمامی تلاش های جولیان آسانگ برای تجدید نظر در حکم وی مقام های انگلیسی ملزم به استرداد وی به سوئد هستند. ما باید به این تعهدمان عمل کنیم و البته قصد داریم به طور کامل این کار را انجام دهیم.
وزیر خارجه انگلیس گفت: ما اجازه خروج امن آسانژ از انگلیس را نخواهیم داد و برای ما هیچ مبنای قانونی برای این کار وجود ندارد.
وی استدلال کرد انگلیس در این پرونده نقشی ندارد و در انگلیس ابزار قانونی برای رسیدگی به اعطای پناهندگی از سوی یک سفارتخانه خارجی در این کشور وجود ندارد.
ویلام هگ در ادامه افزود: ما همچنان و به طور کامل به تلاش برای دستگیری آسانژ و یافتن راه حلی مشترک با دولت اکوادور در مورد این پرونده ادامه خواهیم داد.
وزارت خارجه انگلیس پیش از این در مورد تصمیم دولت اکوادور در مورد اعطای پناهندگی سیاسی به جولیان آسانگ ابراز تاسف کرده بود.
ریکاردو پاتینو وزیر امور خارجه اکوادور گفت کشورش بر این باور است بیم جولیان آسانژ از برگزاری دادگاهی ناعادلانه در مورد وی و در نهایت استرداد او به آمریکا مشروع است.
وی گفت کشورش اصل پناهنگی دیپلماتیک را قبول ندارد و اصول گسترده حقوق بشر بر اساس قوانین خود را به طور موشکافانه توضیح داده است.
از سوی دیگر، سخنگوی جولیان آسانگ موسس ویکیلیکس روز پنجشنبه اعلام کرد وی قرار است روز یکشنبه در برابر سفارت اکوادور در لندن سخنرانی کند.
بر اساس پیامی که در یک پایگاه اینترنتی منتشر شد جولیان آسانگ قرار است ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی ‌ و با وجود خطر بازداشت ، به طور زنده در برابر سفارت اکوادور سخنرانی کند.
در صورت حضور آسانگ، این اولین حضور وی در انظار عمومی از ماه مارس تاکنون است.
در صورتی که آسانژ از ساختمان سفارت اکوادور خارج شود بازداشت خواهد شد.
سازمان کشورهای آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد نشست یاد شده ساعت چهار و سی دقیقه به وقت محلی در مقر این سازمان در واشنگتن آغاز می شود.

برچسب ها: اسانژ ، انگلیس ، اکوادور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار