"رافائل کورئا" رئيس جمهور اکوادور اعلام کرد اگر انگليس تهديد خود را براي حمله به نمايندگي ديپلماتيک اکوادور در لندن پس بگيرد، اکوادور آماده است درباره سرنوشت جوليان آسانژ (مؤسس پايگاه اينترنتي افشاگر ويکيليکس) با اين کشور مذاکره کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ اکوادور هفته گذشته يک روز پس از تهديد دولت انگليس به اقدام به بازداشت آسانژ،  به اين "هکر" سابق پناهندگي سياسي داد.
رافائل کورئا اعلام کرد آسانژ مي تواند تا هر وقت که بخواهد در سفارت اکوادور بماند ضمن آنکه اعلام کرد براي گفتگو آماده است.
رئيس جمهور اکوادور افزود: ما انتظار معذرت خواهي نداريم اما قطعا انتظار داريم انگليس اشتباه بسيار بزرگي را که با تهديد به نقض نمايندگي ديپلماتيک ما براي بازداشت آسانژ مرتکب شد، پس بگيرد.
اکوادور اميدوار است لندن را متقاعد کند به آسانژ اجازه دهد به کيتو برود يا کتبا ضمانت دهد که او را به آمريکا مسترد نمي کند.  
دستگاه قضايي سوئد استرداد جوليان آسانژ را خواستار شد تا به اتهامات تجاوز و خشونت جنسي که دو زن عليه او مطرح کرده اند رسيدگي کند.
آسانژ که در انگليس تحت بازداشت خانگي قرار داشت، نوزده ژوئن در پي رد درخواستش براي مخالفت انگليس با استرداد او به سوئد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.
آسانژ بيم دارد در صورت استرداد به سوئد، اين کشور او را به آمريکا تحويل دهد جاييکه احتمالا بايد به علت اقدامات خيانت آميز براي انتشار دهها هزار سند محرمانه ديپلماتيک و نظامي دولت آمريکا در پايگاه اينترنتي اش پاسخگو باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار