رئيس جمهور سوريه در مصاحبه اختصاصي الدنيا با وي تأکيد کرد اوضاع داخلي اين کشور هم اکنون رو به بهبود است و سرنوشت سوريه را نيز فقط مردم اين کشور رقم مي زنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الدنيا، بشار اسد  افزود :حل و فصل قطعي اوضاع کنوني سوريه به زمان نياز دارد.

بشار اسد تصريح کرد صحبت از ايجاد مناطق حائل واقعگرايانه نيست.

وي خاطر نشان کرد مسائل حاکميتي، داخلي و ملي به چراغ سبز دوست و دشمن نياز ندارد.

بشار اسد افزود : ما درگير يک جنگ منطقه اي و جهاني هستيم بنابراين به ناچار به زمان نياز داريم تا به آن فيصله داده شود اما مي توانم همه اينها را در يک جمله خلاصه کنم و بگويم که ما به جلو پيش مي رويم و اوضاع عملا بهتر است اما هنوز فيصله نيافته است و به زمان نياز دارد.

رئيس جمهور سوريه اين پرسش را مطرح کرد که آيا به سبب ناداني برخي از مسئولان ترک به عقب بازگرديم يا به روابط با ملت ترکيه نگاه کنيم به ويژه آنکه ملت ترکيه در طول بحران عملا درکنار ما ايستاده است و ملت اين کشور با وجود تبليغات رسانه اي و تزريق پول به ترکيه از سوريه حمايت کرده است.

بشار اسد گفت صحبت از مناطق حائل، اولا عملا وجود ندارد دوم آنکه حتي براي کشورهايي که نقش دشمن و خصمانه را ايفا مي کنند واقعگرايانه نيست.

رئيس جمهور سوريه گفت حقيقت آن است که اين کشور  در ارتباط با مسائل حاکميتي ، داخلي و ملي به چراغ سبز دوستان و دشمنان نياز ندارد. قريب به اتفاق ملت سوريه از کشور خود حمايت مي کنند و نيروهاي مسلح از مهمترين قشر از اقشار ملت سوريه هستند که باعث شده‌اند اين کشور پايداري بماند.

بشار اسد تأکيد کرد به هيچ وجه امکان ندارد کسي بتواند ترس را به دلهاي سوريها وارد کند.

وي خاطر نشان کرد يک شخص ميهن پرست به خارج از کشور فرار نمي کند.

بشار اسد تأکيد کرد سرنوشت سوريه را فقط خود سوريها رقم مي زنند.

بشار اسد گفت با وجود اشتباهات زيادي که وجود دارد بين سياستهاي اين کشور و عقيده اين ملت ارتباط تنگاتنگي وجود دارد .اشتباهاتي رخ داده است و  هر کسي که مرتکب اشتباهي شده است حتي پس از عبور از اين شرايط و بازگشت آرامش بايد مجازات شود .

الدنيا از بشار اسد پرسيد رسانه هاي خارجي مي خواهند رئيس جمهور ( سوريه ) هر روز در صفحه هاي تلويزيون ظاهر شود تا شايعه سازي نشود شما اکنون کجا هستيد ؟

بشار اسد خطاب به مجري گفت من اکنون به همراه شما در کاخ رياست جمهوري و در دمشق هستم.

وي افزود همه از بابت کشور نگران هستند و اين نگراني نيز طبيعي است اما اينکه به نوعي در بين سوريها ايجاد ترس و هراس کنند اين چيزي است که هرگز تحقق نخواهد يافت .

بشار اسد تصريح کرد شخص ميهن پرست و خوب فرار نمي کند و به خارج از کشور نمي رود اما عملا چنين چيزي کار مثبتي است زيرا عمليات پاکسازي دروني حکومت و ميهن است.

بشار اسد گفت سرنوشت سوريه به دست خود سوريهاست و به دست کس ديگري نيست.

مصاحبه کامل بشار اسد به وقت دمشق ساعت نه امشب پخش خواهد شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار