سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در نشست دیروز، جمهوری آذربایجان و کشور فیجی به عنوان اعضای جدید جنبش عدم تعهد انتخاب شدند.

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم درباره نشست دیروز وزاری امورخارجه در اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: در نشست روز گذشته وزرای امورخارجه بعد از اینکه ریاست وزرایی جنبش عدم تعهد به وزیر امورخارجه کشورمان تحویل داده شد، تعداد 20 نفر از وزرای کشورهای عضو سخنرانی کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون 25 تقاضای سخنرانی از سوی وزاری امورخارجه کشورهای عضو عدم تعهد به ستاد برگزاری اجلاس برای نشست امروز ارسال شده است که امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه خبر داد: در نشست دیروز جمهوری آذربایجان و کشور فیجی به عنوان اعضای جدید جنبش عدم تعهد انتخاب شدند.

به گفته مهمان پرست از 147 کشور عضو، ناظر و سازمان ناظر تاکنون 141 هیات ورودشان اعلام شده است و کشورهایی که در سطح سران شرکت کرده اند به 50 هیات می رسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزیر امورخارجه مصر نسبت به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد ابراز خرسندی کرد و با مدیریت جمهوری اسلامی ایران اهداف مشترک کشورهای عضو دنبال خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، وزرا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار