مردم استان قادسيه عراق امروز با برگزاري تظاهرات گسترده اخراج سفير آمريکا در بغداد را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اصوات العراق؛ مردم شهر ديوانيه اهانت کنندگان به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) را مستحق مجازات دانستند و پرچم امريکا و رژيم صهيونيستي را به آتش کشيدند.
تظاهر کنندگان از دولت آمريکا خواستند تا رسما از مسلمانان جهان عذرخواهي و از اين اقدام ناشايست ابراز انزجار کند.
گفتني است، مردم استانهاي کربلا، بابل و نجف اشرف هم در محکوميت ساخت فيلم موهن و توهين به مقام نبي مکرم اسلام (ص) تظاهر کردند.
صدها تن از طرفداران مقتدي صدر رهبر شيعي جريان صدر عراق نيز امروز در بغداد، نجف و کوت در اعتراض به ساخت اين فيلم توهين آميز عليه اسلام که موجي از خشونت هاي ضد آمريکايي را در بسياري از کشورهاي اسلامي به دنبال داشته است ، تظاهرات کردند.  تظاهرکنندگان در پاسخ به دعوت رهبر جريان صدر در ميدان انقلاب العشرين در مرکز شهر نجف تظاهرات کردند. 
تظاهرکنندگان شعارهايي عليه آمريکا و رژيم صهيونيستي سر دادند. در اين تظاهرات بيانيه دفتر صدر توزيع شد که در آن از "دولت عراق احضار سفير آمريکا در بغداد و نپذيرفتن هر گونه آمريکايي براي سفر به عراق" را خواستار شده است. 
در شهرک صدر بغداد نيز هزاران نفر از جمله برخي از نمايندگان مجلس و مراجع ديني تظاهرات کردند. در اين تظاهرات که نزديک به يک ساعت طول کشيد، تظاهرکنندگان پرچم آمريکا را آتش زدند. شيخ علي العطواني در اين تظاهرات از دولت عراق بستن سفارت آمريکا و عذرخواهي دولت آمريکا را از امت عرب و امت اسلام خواستار شد. وي از کشورهاي عربي نيز خواست سفارت آمريکا را در کشورهاي خود ببندند. 
در شهر کوت نيز ده ها نفر تظاهرات کردند و با تجمع مقابل ساختمان شوراي استاني از سکوت مقامات عراقي در اين خصوص انتقاد کردند. در شهر ناصريه نيز دهها نفر در ميدان الحبوبي در مرکز اين شهر تظاهرات کردند و پرچم آمريکا را آتش زدند. 

برچسب ها: قادسیه ، عراق ، اخراج ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار