معاون آموزشی اعلام کرد اولویت تحصیل در تخصص پزشک خانواده با دارندگان مدرک MPH است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدعلی محققی در خصوص کم و کیف تحصیل در تخصص پزشک خانواده و چگونگی راه اندازی این رشته گفت: پزشکی خانواده یک تخصص بسیار دقیق و فنی و پیشرفته است و طراحی آن نیاز به مطالعات و برنامه ریزی های جامع دارد.

وی افزود: راه اندازی این تخصص در تلقی نظام سلامت کشور ما و سیاست های روز وزارت بهداشت یک تلقی راهبردی و مبنایی است و با تخصص های رایج متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر پزشکی انتظار دارد بدون گذراندن این طرح و برنامه وارد تخصص پزشک خانواده شود امکانپذیر نیست. آنهایی که در این برنامه خدمت کرده اند در اولویت هستند.

معاون آموزشی گفت: بخشی از این تخصص در قالب یک دوره دوساله تحت عنوان دانشنامه عالی بهداشت MPH طراحی شده که هم اکنون هزار دانشجو دارد و اولین گروهشان به زودی فارغ التحصیل می شوند.

دکتر محققی اضافه کرد: دانشنامه عالی بهداشت بخشی از دوره تخصص پزشک خانواده است و کسانی که این دوره را گذرانده باشند برای پذیرش در تخصص پزشک خانواده در اولویت قرار دارند.

وی اظهار داشت: تکمیل ادامه دوره تخصص در سطح شورای عالی برنامه ریزی مصوب شده و اولین دوره آن هم به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شده است تا این دوره را تکمیل کند.

وی بیان داشت: دوره دانشنامه عالی بهداشت طوری طراحی شده است که تعالیم دانشگاهی دارد و عمده آن از راه دور و در حال خدمت انجام می شود.
وی با اعلام اینکه ورود این تخصص به مجموعه تخصص های پزشکی می تواند تلقی از تخصص را در نظام آموزش پزشکی متفاوت کند، گفت: نظام های ارزشگذاری نیز باید به این تخصص اهمیت بیشتری داده و مدیران آینده نظام سلامت باید دارای این تخصص باشند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار