داروهاي آلوده در آمريکا باعث شيوع بيماري مننژيت و مرگ پنج نفر شده و از اين رو بيمارستان هاي اين کشور در حالت هشدار بالا قرار داده شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ،  تاکنون 47 نفر در اين کشور به نوع نادري از بيماري مننژيت مبتلا شده اند که تحقيقات نشان داده به علت استفاده از داروهاي آلوده استيروئيد بوده که پزشکان براي تسکين درد کمرِ اين بيماران، به آنان تزريق مي‌کرده‌اند.
از آنجايي که آشکار شدن علائم اين نوع بيماري خطرناک مننژيت در افرادي که داروي آلوده به آنان ترزيق شده تا حدود يک ماه طول مي‌کشد، پزشکان آمريکايي بيم آن دارند که شمار به مراتب بيشتري از بيماران در آستانه ابتلا به اين بيماري خطرناک و حتي در خطر مرگ قرار داشته باشند.
ريچارد جنکينز، يکي از بيماران سالخورده آمريکايي که خوش اقبال بوده و پس از تزريق داروي استيروئيد به ناحيه ستون فقراتش، به اين بيماريِ نادر مبتلا نشده با حالتي انتقادي گفت، هنگامي که پزشکان با من تماس تلفني گرفتند که ببينند حال من پس از تزريق دارو چطور است، آنان به من درباره شيوع بيماري مننژيت و اين که آيا من لازم است در اين خصوص محتاط باشم و به پزشک مراجعه کنم، هيچ چيزي نگفتند. آنان حتي از من درباره عوارض اين بيماريِ احتمالي و اين که آيا در من چنين علائمي پديدار شده است يا نه هيچ سؤالي نکردند تا از حال خودم به آنان خبر دهم.
داروي استيروئيدي که معمولاً براي کنترل درد کمر از آن استفاده مي شود، در حالت عادي مشکل ساز نيست، اما احتمال مي‌رود که يک سري از اين انواع داروها که ميان ماه‌هاي ژوئيه و سپتامبر توسط کارخانه داروسازي «ان ئي سي سي» در ايالت ماساچوست آمريکا توليد مي‌شود به نوعي قارچ که عامل بيماري مننژيت است، آلوده بوده باشد. اين کمپاني در طول مدت ياد شده سه محموله از اين داروي احتمالاً آلوده را توليد کرده که حجم هر محموله براي تزريق به هفده هزار بيمار کمردردي کافي است. لذا ممکن است افراد بسيار زيادي در آمريکا با اين داروهاي آلوده بيمار شده باشند، که البته پس از يک ماه علائم اين بيماري در اين افراد مشخص خواهد شد.
دکتر جان جرنيگان در اين خصوص گفت، عوارضي که بيماران بايد در رابطه با اين نوع بيماري مننژيت از آن آگاه باشند و بلافاصله آن را به پزشک معالج خود خبر دهند، تب، سردردهاي شديد و احساس کم تحرکي و درد در ناحيه گردن است. در برخي از بيماران عوارضي شبيه به سکته مغزي مانند از دست دادن ناگهاني قابليت سخن گفتن، سرگيجه، و ضعف عموميِ يکباره، نيز مشاهده شده است.
 هم اکنون تمامي داروهاي ساخت اين شرکت که احتمال آلودگي شان به قارچ ياد شده مي‌رود، از داروخانه ها و بيمارستان‌هاي آمريکا جمع آوري شده تا افراد بيشتري در معرض خطر ابتلا به اين نوع بيماري خطرناک مننژيت قرار نگيرند. در ضمن، تمامي بيمارستان‌هاي آمريکا به منظور هوشياري پرسنل در خصوص جلوگيري از شيوع اين بيماريِ خطرناک، در حالت هشدار بالا قرار داده شده‌اند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار