1.3 تولید ناخالص ملی یعنی چیزی حدود سيصد هزار میلیارد تومان باید از طریق بهره وری در کشور ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: دکتر غنی زاده رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در نشست خبری آسیب شناسی کیفیت و بهره وری در صنایع ایران در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پرداختن به اندازه گیری شاخص های بهره وری مانند یک تب دنیا را فرا گرفته است . نزدیک 50 سال است که سابقه اندازه گیری شاخص های بهره وری را داریم  ولی این شیب مثبت نبوده است و باید دنبال مسائل اساسی تر رفت ،در عین حالی که اندازه گیری می کنیم باید هدف را هم در این مقوله روشن کنیم.

وی افزود: اندازه گیری بهره وری در هر سازمانی به یک روش خاص است که این روش ها باید در یک سازمان خاص تجمیع و استاندارد سازی شود و دانشگاه ها محل خوبی برای طرح سوال و ارائه راهکارها در این زمینه است.

وی تصریح کرد: ما میراث های گرانقدری را داریم که آنها را رها کرده ایم و هیچ انسجامی برای سازماندهی آنها نداریم و ما در فرهنگ اصیل خودمان در برخی موارد نظریه های وارداتی را هم تغییر می دهیم و آن را بومی سازی می نماییم و دانشگاه ها باید روی این موضوعات دقت کنند بیشترین موضوعات نامگذاری سال ها مرتبط با بهره وری بوده است.

دکتر غنی زاده در ادامه گفت: 14 سال موضوعات نامگذاری سال ها از طرف مقام معظم رهبری به بهره وری مربوط و مرتبط بوده است و بایستی این ها را به هم وصل کنیم تا هم افزایی پیدا کنیم.

وی با بیان این که سازمان ملی بهره وری 7 بار در سازمان های مختلف جابجا شده است، افزود: سازمان با بهره وری خوب در کشور همانند یک دانشگاه است و باید در جهت افزایش تولید ملی سعی شود در جهت حرکت به سمت بهره وری و ارتقاء این حوزه قدم برداریم.

وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی 1.3 تولید ملی از طریق بهره وری کافی نیست و باید آن را به 2.3 برسانیم و برای پیشرفت راهی جزء توجه به مقوله بهره وری و تحقق آن نیست./ع2
برچسب ها: ارتقا ، ناخالص ، تولید ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار