وزارت امور خارجه سوريه تاکيد کرد هواپيماي مسافربري که ترکيه آن را مجبور به فرود در آنکار کرد، حامل هيچ محموله ممنوعه اي نبود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سوريه ؛ وزارت امور خارجه سوريه با صدور بيانيه اي افزود: محموله اين هواپيماي مسافربري در بارنامه آن به طور کامل ذکر شده بود  و در آن هيچ سلاح يا کالاهاي غيرقانوني وجود نداشت.

وزارت امور خارجه سوريه در اين بيانيه از دولت ترکيه خواست بقيه محموله اين هواپيما را به طور کامل به دمشق تحويل دهد.

در اين بيانيه آمده است: مسئولان ترک در بازرسي اين هواپيما با کارکنان آن بدرفتاري کردند و مسافران اين هواپيما را براي مدت طولاني در هواپيما نگهداشتند.

وزارت امور خارجه سوريه تاکيد کرد دولت ترکيه با مجبور کردن اين هواپيما به فرود با اعزام جنگنده، قوانين بين المللي را نقض کرد و سلامت هواپيما و مسافران آن را به خطر انداخت. زيرا خلبان اين هواپيما درخواست تغيير مسير پرواز را پذيرفته بود، اما مسافران به يکباره شاهد حضور جنگنده ها در کنار اين هواپيما بدون هشدار قبلي بودند.

در اين بيانيه تاکيد شده است که با وجود اين رفتار خصمانه دولت ترکيه، سوريه همچنان بر روابط دوستانه بين ملتهاي دو کشور تاکيد دارد. اين رفتار خصمانه و سخيف دولت ترکيه نشانه ديگري در مورد سياستهاي خصمانه دولت اردوغان عليه سوريه است که به آموزش و پناه دادن به تروريستها ادامه مي دهد و نفوذ آنها به خاک سوريه را تسهيل مي کند.

گفتني است منابع رسمي ترکيه اعلام کردند سفر لغو شده ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به اين کشور به سوم دسامبر موكول شده است .
برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار