شخصیت های عراقی ضمن ابراز همبستگي با شبكه خبري العالم در توقف پخش برنامه هایش از ماهواره هاتبرد، تصمیم مقامات اروپایی را متضاد آزادی اندیشه و بیان دانستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛ "كريم خصاف " معاون رئيس شوراي استان نجف اشرف روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: این اقدام غربی ها برای در تنگا قرار دادن جهان اسلام است، اما اقدامشان نتیجه عکس دارد، زیرا دين اسلام دين گذشت و محبت است و این دلیل همزيستي مسالمت آمیز مسلمانان و مسيحيان در منطقه است.

"حيدر الجنابي" نويسنده عراقي در گفت وگو با خبرنگار شبكه العالم، اظهار داشت: شبكه العالم از شبكه هاي بسيار ويژه است كه داراي پژواك بسيار بلندي در محافل اسلامي سراسر جهان است و اطلاعات را كاملا منطبق با واقعيت تجزيه و تحليل مي كند.

وی افزود: العالم بر افكار عمومي در آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز بسيار تاثيرگزار است و افراد زيادي در كشورهاي عربي برنامه هاي اين شبكه را به دقت دنبال مي كنند؛ من معتقدم هيچ يك از قوانين سازمان ملل، حقوق بشر و آزادي رسانه به کسی اجازه قطع برنامه های شبکه العالم را نمی دهد، زیرا این اقدام با آزادي انديشه در تضاد است و حق مردم در استفاده از رسانه ها را سلب مي كند.

"محمد موسوي" يكي از رهبران جناح صدر نيز به شبكه العالم، گفت: جاي تعجب ندارد که شبكه العالم مانند ديگر شبكه های تلویزیونی كه حقايق را منعكس مي كنند دچار چنين سرنوشتي شود؛ من معتقدم که برنامه منسجمي براي اجراي طرح هاي صهیونیستی استعماري در منطقه وجود دارد که حذف العالم از ماهواره هاتبرد در راستای چنین سیاستی صورت می گیرد.

وي افزود: قدرتهای غربی با استفاده از روشهاي  طائفي گری در صدد از بين بردن روحيه ظلم ستيزي مردم و سرقت انقلاب های عربی هستند.

شرکت ماهواره ای یوتلست تحت فشار اتحادیه اروپا شبکه های برونمرزی ایران از جمله هاتبرد را از روز دوشنبه 15 اکتبر 2012  - 24 مهر 1391 - از فرکانس 12437 ماهواره هاتبرد قطع و از ارایه سرویس به شبکه های این گروه ماهواره ای خودداری کرده است.

برچسب ها: آزادی ، العالم ، بیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار