صنايع تبديلي و تکميلي 4 درصد از کل توليد ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مردم کشور بيشتر از هر کشور ديگري به تازه خوري ميوه عادت دارند و اين در حالي است که مي توان از هر ميوه فرآورده هاي جالبي تهيه کرد مانند خرما که مي توان  از آن فرآورده هايي از جمله سرکه، شيره، چيپس، مربا و قند تهيه کرد، حتي از ضايعات خرما نيز براي تغذيه دام ها استفاده مي شود.

براساس اين گزارش، فرآورده ي محصولات کشاورزي در صنايع تبديلي و تکميلي انجام مي شود که اين صنايع با توجه به اينکه نقش مهمي در کاهش ضايعات محصولات کشاورزي دارند اما تاکنون توجه ويژه اي به اين صنعت نشده است.

پوربصير، مدير صنايع تبديلي و تکميلي در اين خصوص گفت: پايداري امنيت غذايي کشور در گرو صنايع تبديلي و تکميلي است.

وي ادامه داد:‌ صنايع تبديلي و تکميلي نقش مهمي را در فرآورده هاي محصولات کشاورزي و کاهش ضايعات دارند.

پوربصير تصريح کرد: براي اينکه بتوانيم به صورت اقتصادي موادغذايي را در اختيار مردم قرار دهيم بايد صنايع تبديلي و تکميلي را متناسب با توليد ماده خام کشاورزي گسترش دهيم.

وي خاطرنشان کرد:‌ صنايع تبديلي 4 درصد از کل توليد ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و زمينه ايجاد اشتغال 12 هزار نفر را در روستاها و مناطق محروم فراهم کرده است.

بنابراين گزارش ايجاد صنايع تبديلي و تکميلي باعث افزايش تأمين خواسته کشاورزان نيز خواهد شد.

بسياري از کشاورزان مجبور بودند در زمان برداشت، محصول خود را با ضرر و به هر قيمتي شده به فروش برسانند که ايجاد صنايع تبديلي در نزديکي مراکز توليد باعث برطرف شدن مشکل کشاورزان و رونق اقتصادي اين بخش ها و کاهش مهاجرت به شهرها شده است.

اميد است با ايجاد صنايع تبديلي نه تنها ضايعات را در اين بخش کاهش دهيم بلکه زمينه صادرات بسياري از فرآورده هاي توليدي را فراهم کنيم./ک
برچسب ها: تولید ، ناخالص ، تبدیلی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار