وزير کشور سوريه تاکيد کرد اين کشور از همه توطئه ها عليه آن قويتر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الاخباريه سوريه ؛ محمد الشعار افزود: سوريه با جنگي روبروست که کشورهاي امپراليستي و صهيونيستم جهاني آن را با هدف ضربه زدن به حاکميت سوريه و جلوگيري از حمايت آن از مقاومت، برنامه ريزي کرده اند.

الشعار در مراسم فارغ التحصيلي افسران ارتش سوريه در دوره «صاعقه» اضافه کرد: آمريکا از زمان اشغال عراق تلاش کرد مسايل زيادي را به سوريه ديکته کند. اما بشار اسد رئيس جمهور سوريه همچنان در کنار ملت ايستاد و با تکيه بر حمايت مردم، بر پايداري در برابر آمريکا تاکيد کرد. پيروزي سوريه واقعي بود و آمريکاييها نتوانستند هيچ چيزي را به سوريه ديکته کنند.

وي خاطر نشان کرد: به همين علت کينه آمريکاييها نسبت به سوريه افزايش يافت. سوريه سپس به پايداري و ايستادگي خود ادامه دارد و در سال 2006 از مقاومت در لبنان و در سال 2008 از مقاومت در غزه حمايت کرد. سوريه در برابر همه طرحهاي اسرائيل در منطقه ايستاد و همين مسئله باعث ناخرسندي اسرائيل و حاميانش شد. همه شما مي دانيد که چه کسي از اسرائيل حمايت مي کند. اسرائيل محور تحرکات غرب در منطقه است و براي ايجاد تفرقه در بين کشورهاي عربي تلاش مي کند. اسرائيل به همين منظور به عنوان عامل تفرقه در منطقه ايجاد شده است.

وزير کشور سوريه گفت: آنچه براي آمريکا اهميت دارد، امنيت اسرائيل و در دست داشتن نفت کشورهاي عربي است و واشنگتن براي اين منظور از هيچ اقدامي فروگذار نمي کند. بهار عربي هم در واقع پاييزي بود که براي دامن زدن به کشمکش ها و فتنه انگيزي در منطقه به راه انداختند.

محمد الشعار افزود: اسرائيل محور همه کشمکش ها در منطقه است. بهار عربي به پاييزي در همه کشورهاي عربي تبديل شده است. چه کسي از اين کشمکش ها در منطقه سود مي برد؟ آمريکا و اسرائيل. همه اهداف امت عربي به مناقشات در داخل امت هاي عربي تبديل شده است.

الشعار خاطر نشان کرد: سوريه از همه آنچه  تروريستها و دشمنان توطئه گر عليه آن طراحي مي کنند، قويتر است و از اين بحران، به لطف اراده ملت سوريه و نيروهاي مسلح قهرمان خود، پيروز و قدرتمندانه تر خارج خواهد شد.

برچسب ها: توطئه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار