رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه ساختن دنيايي بهتر جز با تفاهم، همدلي و همكاري همه ملت‌ها امكانپذير نخواهد بود، اظهار داشت: امروز دوران فرهنگ، انسانيت و منطق بوده و معيار برتر در جهان انسانيت و انديشه است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار «پيتر تيلر » سفير جديد سوئد با بيان اينكه آنچه ملت ها را به يكديگر پيوند مي دهد، انسانيت آنان است، اظهار داشت: انسانها آزاد هستند تا نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود را داشته باشند و مهم اين است كه به همه نظرات يكديگر احترام گذاشته و اين باور وجود داشته باشد كه ساختن دنيايي بهتر تنها با مشاركت همه ملت ها امكان پذير خواهد بود.

وي در ادامه تاكيد كرد: هيچكس حق ندارد نظرات و خواسته خود را به ديگران تحميل كند بلكه بايد در تمام مسايل روحيه همكاري و تفاهم حاكم باشد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه تقسيم بندي هاي موجود در دنيا و اينكه عده اي خود را معيار بدانند تا ساير ملت ها، تلاش كنند به آنها برسند، به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد، گفت: ساختن دنيايي بهتر جز با تفاهم، همدلي و همكاري همه ملت ها امكانپذير نخواهد بود و دوراني كه برخي دولت ها خود را ژاندارم دنيا بدانند، به پايان رسيده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه اگر خلع سلاح هسته اي به طور صحيح و كامل در جهان انجام شود، ديگر مشكلي وجود نخواهد داشت، تصريح كرد: نگراني آمريكا و متحدين آن به خاطر برخورداري از سلاح اتمي و آگاهي از خطرات اين گونه سلاح ها است؛ از اين رو مي ترسند كه ساير كشورها نيز به اين سلاح دستيابي پيدا كنند.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل آنكه بمب اتم ندارد و هرگز به دنبال آن نيست و اين سلاح ها را ناكارآمد مي داند، هيچگونه نگراني ندارد.

رئيس قوه مجريه گفت: بمب اتم هرگز نتوانسته مشكلات اقتصادي و اجتماعي برخي كشورهاي اروپايي مثل فرانسه و انگليس را رفع كند در حاليكه اين كشورها هزينه هاي بسيار زيادي را براي نگهداري و تعمير آن هزينه مي كنند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه شرايط جهاني به گونه اي است كه ديگر كشوري نمي تواند بمب اتم داشته باشد، خاطر نشان كرد: امروز دوران فرهنگ، انسانيت و منطق است؛ بمب اتم براي دوراني است كه چند كشور مي خواستند همه جهان را تحت سلطه خود درآورند.

رئيس‌جمهور اضافه كرد: بمب اتم به دوره توحش تعلق دارد و امروز معيار برتر در جهان انسانيت و انديشه است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز موضوع هسته اي ايران به يك موضوع سياسي تبديل شده است، گفت: دولت آمريكا 33 سال است با ملت ايران مخالفت مي كند و اين رفتار آنان ارتباطي با مسئله هسته اي ايران ندارد چرا که پيش از اين، همين دولت از يك حكومت ديكتاتور خشن در ايران و برنامه هاي هسته اي آن حمايت مي كرد، اما از روزي كه ملت ايران اين ديكتاتور را سرنگون کرده اند دائماً با پيشرفت اين ملت مخالفت مي كند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه آمريكا در طول سالهاي گذشته به بهانه هاي مختلف با ملت ايران مخالفت کرده و امروز نيز موضوع هسته اي را بهانه اي براي ادامه مخالفت هاي خود قرار داده است، تصريح کرد: تحت فشار قرار دادن آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ارائه گزارش هاي سياسي مشكلي را حل نخواهد كرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه بايد با احترام به موجوديت ملت ها، مسائل را براساس دوستي و عدالت حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره آماده گفتگو و مذاكره بوده و تاكنون بيشترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: هر انديشه دوستانه اين كه در جهت تقويت روابط با ملت ها باشد و هر گامي كه براي برقراري صلح و امنيت در جهان برداشته شود، مورد حمايت جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگ ايران خواهد بود.

"پيتر تيلر" سفير جديد سوئد نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به دكتر احمدي نژاد با اشاره به توسعه و پيشرفت هاي چشم گير ايران در سالهاي اخير گفت: به عنوان سفير سوئد نهايت تلاش خود را در جهت گسترش روابط و توسعه مناسبات ميان ايران وسوئد انجام خواهم داد.

سفير جديد سوئد همچنين بر حل و فصل مسائل و موضوعات مرتبط با موضوع هسته اي ايران از طريق روابط ديپلماتيك و گفتگو تاكيد كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار