وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تخصيص ارز به اولويت نهم در آينده اي نزديک/ قيمت گذاري خودروهاي زير 45 ميليون تومان توسط حمايت از مصرف کنندگان

اولويت 9 کالايي در آينده اي نزديک براي تأمين ارز خود وارد مرکز مبادلات ارزي مي شود.

مهدي غضنفري در گفتگو خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران حاشيه پنجمين همايش روش هاي تأمين مالي گفت: همانطور که مي دانيد اولويت 3 تا 9 کالايي جزو اولويت هاي برتر بخش صنعت محسوب مي شود و اولويت هاي 1 و 2 همچنان ارز مورد نياز خود را براساس نرخ ارز مرجع دريافت مي کنند.

وزير صنعت، معدن و  تجارت تصريح کرد: در خصوص اولويت نهم بايد بگويم که با انجام توافقات انجام شده بين وزارت صنعـت، معدن و تجارت با بانک مرکزي در آينده اي نزديک با توجه به زمان مورد نياز مرکز مبادلات ارزي براي تامين ارز مورد نياز اولويت نهم اين اولويت هم به زودي وارد مرکز مبادلات ارزي مي شود.

غضنفري تصريح کرد: در حال حاضر براساس توافقات انجام شده اولويت هشتم براي دريافت ارز مورد نياز خود به مرکز مبادلات ارزي راه يافته است که از اين به بعد به جز اولويت هاي 1 و2  که ارز آنها براساس ارز مرجع تأمين و گروه هاي کالايي 3 تا 10 ارز مورد نيازشان کاملا از طريق مرکز مبادلات ارزي تأمين مي شود.

غضنفري در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث خودرو به ويژه خودروهاي زير 45 ميليون تومان اظهار داشت: قيمت گذاري در خصوص بحث خودرو به خصوص خودروهاي زير 45 ميليون تومان را به عهده سازمان حمايت از مصرف کنندگان است که اين سازمان در حال پيگيري از طريق برگزاري جلسات مناسب است و به زودي نتايج آن اعلام خواهد شد.

وي در خصوص جلوگيري از واردات خودروهاي با سوخت 2000 هزار سي سي گفت: اين کار صرفا در جهت حمايت از توليدات داخلي انجام شده ضمن آنکه در اين مورد 2 موضوع يکي واردات خودروهاي کم مصرف و ديگري موضوع جلوگيري از خودروهاي پرمصرف و گران قيمت مطرح است.

وي در خصوص بحث وضعيت بازار برنج کشور به ويژه جلوگيري از افزايش قيمت برنج در هفته هاي اخير گفت: موضوع برنج به دليل اهميت اين کالاي مصرفي مورد بررسي کارگروه حمايت از توليد قرار گرفته است که براين اساس بحث ميزان توليد داخلي نيز مطرح است زيرا در مورد برنج اولا بايد ببينيم که در حال حاضر ميزان توليد داخلي چقدر است تا براساس آن وضعيت بازار در خصوص کمبود برنج مورد بررسي قرار بگيرد، برهمين اساس به علت کم شدن يکي دو نوع برنج در بازار قيمت برنج طي روزهاي اخير افزايش نسبي داشته به همين علت دستورات لازم براي تأمين برنج مصرفي کشور از محل واردات داده شده است.

ضمن آنکه در کنار بحث واردات برنج دستور داده شده که برنج هاي ذخيره شده در انبار به موقع طي روزهاي آينده به بازار تزريق شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار