پژوهشگر موسسه كيهان با بيان اينكه هیچ یک از اتهامات خود را قبول ندارم، گفت: دلایل و استنادات زیادی را مبنی بر همگرایی مشایی با گفتمان فراماسونری به دادگاه ارائه می‌کنم

پيام فضلي‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره برگزاری‌ جلسه بازپرسی امروز خود در پي شكايت "مشايي" عليه وي اظهار داشت: جلسه دوم بازپرسي شكايت نهاد رياست جمهوري در دفاع از مشايي عليه اینجانب امروز از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در دادسراي فرهنگ و رسانه برگزار شد.

وي ادامه داد: بنده انتقاد جدي به روند دادرسي دارم، چرا كه روند دادرسي چه از حيث شكلي و چه از حيث نوع رسيدگي از ابتدا داراي ايراداتی بوده كه به سبب مفتوح بودن پرونده و محرمانه بودن تحقیقات از بیان آن خودداری میکنم‌ اما در وقت مقتضی حتما به این مساله خواهم پرداخت و در صورت لزوم دادستان محترم را در جریان امر قرار خواهم داد.

اين پژوهشگر موسسه كيهان تصريح كرد: به سبب محرمانه بودن تحقیقات و تشخیص بازپرس محترم، وكيل من اجازه حضور در جلسه را نیافت اما برخی افراد که سمتی در پرونده نداشتند در این جلسه حضور داشتند که جای تعجب دارد.

فضلی‌نژاد گفت: به بازپرس محترم نیز اعلام کردم که رای محکمه جمهوری اسلامی را برای خود لازم ‌‌التباع مي‌دانم و راي هر چه باشد، به آن تمكين خواهم كرد. 

وي اظهار داشت: در مقام دفاع از خود ايراداتي را به بازپرس ارائه دادم؛ از جمله اینکه اين دعوي از سوي نهاد رياست جمهوري به طور كلي مطرح شده و "منجز" نيست و مصداق نشر اكاذيب یا افترا را مستند به نوشته‌های من مشخص نكرده‌اند؛ هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم و دلایل و استنادات زیادی را مبنی بر همگرایی مشایی با گفتمان فراماسونری به دادگاه ارائه می‌کنم و بر سر این ادعا، محکم ایستاده‌ام.

پژوهشگر موسسه كيهان با اشاره به اينكه طی 3 ساعت، اتهامات افترا، نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي به وی تفهیم شده است، گفت: افتخار مي‌كنم كه در دادگاه جمهوري اسلامي محاكمه مي‌شوم.

نویسنده کتاب «ارتش سری روشنفکران» ادامه داد:‌ وقت دومین جلسه به ادامه تحقيقات به اتمام رسيد و پرونده شکایت دولت از اینجانب هنوز منجر به صدور راي نشده است.

لازم به ذكر است؛ در هشتم آذر ماه سال جاري، پیام فضلی‌نژاد در نخستین جلسه بازپرسی لایحه دفاعیه و مستندات خود را در 22 صفحه به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه ارائه کرده بود.

در جلسه نخست رسیدگی به این شکایت علیرغم حضور پژوهشگر کیهان، وکیل معاونت حقوقی رییس‌جمهور از حضور در جلسه خودداری کرد اما در اواخر جلسه دوم روح‌الله بشارت، نماینده حقوقی دولت در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار