وزارت نفت سال آینده سهم بیشتری از بودجه خواهد داشت که علاوه بر ۶ درصد قبلی ۸ و نیم درصد نیز برای بهره برداری از میادین مشترک به این بخش اختصاص داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از افزایش سهم وزارت نفت از بودجه به ۱۴ و نیم درصد خبر داد و گفت: وزارت نفت سال آینده سهم بیشتری از بودجه خواهد داشت که علاوه بر ۶ درصد قبلی ۸ و نیم درصد نیز برای بهره برداری از میادین مشترک به این بخش اختصاص داده شده است.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،ناصر سودانی  ضمن اعلام این خبر اذعان داشت: امسال علیرغم اینکه باید وابستگی به نفت کاهش پیدا کند، باید سهم وزارت نفت از بودجه افزایش پیدا کند. ضمن اینکه باید این سهم در اولویت تخصیص ها قرار بگیرد. لذا لازم است اقدامی اساسی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: وزارت نفت برای بهره برداری از میادین مشترک چندین پیشنهاد داده که اکنون در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفته است و سعی می کنیم تا قبل از دریافت لایحه بودجه این پیشنهادات را به جمع بندی برسانیم.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سال جاری ا ذعان داشت: شایعات متفاوت است، اما برخی شایعات را دست بالا می گیرند تا افزایش واقعی خیلی به چشم نیاید. مثلا می گویند بنزین قرار است لیتری ۵ هزار تومان شود که اگر ۲ هزار تومان شد مردم احساس کنند کمی هم سود کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در خصوص اختیارات دولت برای افزایش قیمت سوخت در سال جاری تاکید کرد: رئیس مجلس به همه ادارات ابلاغ کرد که قانون هدفمندی یارانه ها امکان اجرایی شدن ندارد. برای سال آینده نیز باید ببینیم شرایط اقتصادی کشور به چه صورت است.
منبع: زندگي
برچسب ها: بنزین ، قیمت بنزین ، شوکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار