معاون وزير نفت با تاکيد براينکه آلودگي هوا به توليد بنزين ربطي ندارد گفت: اين شرکت آماده است در خصوص اثبات اين مطلب هرگونه همکاري را با سازمان محيط زيست و خودروسازان داشته باشد.

عليرضا ضيغمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب که آلودگي هوا ربطي به توليد بنزين کشور ندارد افزود: شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي از سال 85 با هزينه سنگين با احداث 9 پالايشگاه در زمينه ارتقاي کيفيت و افزايش ظرفيت بنزين سازي با اعتيار 13 هزار ميليارد تومان کار خود را شروع کرد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر 5 طرح براي ارتقا کيفيت بنزين و 5 پروژه در جهت ظرفيت سازي بنزين اجرا مي شود که پالايشگاه شهيد تند گويان تهران کار بنزين سازي به اتمام رسيده همچنين پالايشگاه امام خميني شازند اراک نيز تا پايان ماه جاري به اتمام مي رسد.

ضيغمي اظهار داشت: در بحث بهينه سازي و تصفيه گاز در پالايشگاه تند گويان وامام خميني شازند گوگرد بالاي 10 هزار ppmبوده در اين پالايشگاه به 50 ppm رسيده است که توليد گوگرد در گذشته 30تن بوده که اکنون از مرز 100 هزار تن گذشته است.

وي با تاکيد بر اينکه از 60 ميليون بنزين مصرفي در کشور حدود 8 ميليون در استان تهران مصرف شده است گفت: با اين ميزان مصرف چرا تنها استان تهران گرفتار آلودگي هوا شده است بنابراين اين آلودگي به توليد بنزين پالايشگاه ها ربطي ندارد.

مدير عامل شرکت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي در ادامه اظهار داشت: بيشتر آلودگي ها به خودروهاي از رده خارج همچنين سيستم هاي حرارتي کارخانجات و منازل بستگي دارد چرا که اکنون ميزان مصرف خانگي از مرز چهارصد ميليون متر مکعب گاز گذشته است.

ضيغمي تصريح کرد: به واسطه افزايش ميزان مصرف دولت مجبور شد گاز نيروگاه ها قطع کند و شرکت گاز وپالايش وپخش موظف شد که سوخت‌ آنها را از مخازن ذخيره استراتژي نيروگاه هاي صنايع بزرگ و کوچک تامين کند.

وي با تاکيد بر اينکه تا پايان سال جاري توليد بنزين يورو چهار به مرز25 ميليون ليتر خواهد رسيد افزود: پيش بيني شده تا پايان امسال نيز تولدي گازوئيل به محدوده 25 ميليون ليتر برسد.

مدير عامل شرکت پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي خاطر نشان کرد: اين ميزان توليد سال 92 در بنزين به 50 ميليون ليتر و در نفت وگاز 40 ميليون ليتر خواهد رسيد، اين به اين معنا است تا پايان برنامه پنجم توسعه بالاي 90 درصد توليد ات در بخش بنزين و نفت و گاز استاندارد يورو 4 خواهد بود.

وي با تاکيد براينکه آلودگي هوا به توليد بنزين ربطي ندارد گفت: اين شرکت آماده است در خصوص اثبات اين مطلب هرگونه همکاري را با سازمان محيط زيست و خودروسازان داشته باشد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار