رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تقويت باورهای ديني در جامعه به عنوان یک نیروی خود کنترلی و بازدارنده، نقش موثري در پيشگيري و كاهش جرم و جنايت دارد.

"غلامحسین اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره راهكارهای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم بايد زمینه‌های ارتكاب جرم كه بر اساس يافته‌ها و مطالعات در افراد بزهكار بدست آمده است، از بين رود.

وی با بیان این که بخش عمده‌ این زمینه‌ها به ضعف باورهای دینی و اعتقادی اشخاص بزهكار مربوط مي‌شود، گفت: تقويت باورهای ديني در جامعه به عنوان یک نیروی خود کنترلی و بازدارنده، نقش موثري در پيشگيري و كاهش جرم و جنايت دارد.

اسماعیلی با اشاره به ضعف فرهنگ و معلومات زندانيان و قشر آسیب دیده جامعه، تصریح کرد:  اگرچه دانش و فرهنگ جامعه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ارتقاء چشم‌گیری داشته است، اما بزهکاران اغلب در گروه‌هایی که بهره کمی از سواد و معلومات دارند، جای گرفته‌اند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت اشتغال زندانیان، گفت: کسانی که مرتکب جرم مي‌شوند افرادی هستند که قبل از ورود به زندان، شغل مناسبی نداشتند از اين رو با ساماندهی وضعیت اشتغال قطعا گام مثبتي در كاهش جرم برداشته مي‌شود.

وي با بیان این که وضع نامطلوب معیشتي و اقتصادی، بزهكاري را گسترش مي‌دهد، اظهار داشت: همه اركان جامعه وظيفه دارند برای از بين بردن خلأ تأمین معیشت شهروندان به ویژه دهک‌های پایین، اقدامات جدی و شایسته انجام دهند.

اسماعيلي با اشاره به تلاش براي مسائل اجتماعی و امنیتی جامعه، تصريح کرد: پلیس بايد هم به عنوان اهرم بازدارنده و هم عامل کشف جرم به صورت فعال وارد عمل شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان خاطر نشان کرد: رسیدگی‌های قضایی، احکام متناسب و اجرای به موقع آن می‌توانند تاثیر به‌سزایی در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زندان ، جرم ، بزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار