فرياد يکصدا عليه اقدامات تجاوزكارانه آمريكا

"فيليس بنيس" از فعالان اجتماعي صلح و عدالت جهاني و منتقد سياست هاي سلطه جويانه آمريكا در مقاله اي جديد اذعان نموده كه ملت هاي جهان همگي در كنار ملت ايران قرار دارند و مخالف سياست هاي تجاوزكارانه آمريكا عليه ايران و ساير ملل دنيا هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انديشكده مطالعات سياسي(IPS)، "فيليس بنيس" از فعالان صلح در مورد تلاش خود و همكارانش براي توقف تحريم هاي ضد ايراني عليه كشورمان و مخالفت با تجاوز احتمالي نظامي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران در ابتداي مقاله تحليلي خود مي نويسد "جنبش ما تاريخ را تغيير خواهد داد. گرچه ما نتوانستيم در مورد تجاوز آمريكا عليه عراق موفقيتي را كسب نماييم، اما پس از اعتراضات و تظاهرات ما در مخالفت با اين اقدام غير قانوني موثر بود و سبب شد تا دولت "جرج دبليو بوش" با سياست هاي اشتباهش به انزوا كشيده شود. اينك ما در مخالفت با فكر تجاوز عليه ايران از سوي دولت آمريكا اعتراضات خود را بيان مي كنيم و كارزارمان را شروع كرده ايم." 

وي در ادامه به مخالفت تمام كشورها و ملل جهان با سياست هاي تجاوزكارانه دولت آمريكا مي پردازد و مي نويسد "ده سال پيش در چنين روزهايي در بيش از 800 شهر در سرتاسر جهان، معترضين به خيابان ها آمدند. از استراليا تا زلاندنو و از جزاير اقيانوس آرام تا شمال آسيا و تا جنوب شبه جزيره جنوب شرقي آسيا و در تمامي كشورهاي اروپائي مردم به خيابان ها آمدند. آنان آمده بودند تا همصدا با هم يك شعار را سر دهند "دنيا جنگ نمي خواهد!" اعتراضات به تجاوزكاري هاي دولت آمريكا در زمان به حدي بود كه كتاب ركوردهاي "گينس" ميزان شركت كنندگان در تظاهرات اعتراضي به اقدامات جنگ طلبانه آمريكا را 12 تا 14 ميليون نفر ذكر كرد و آن را بزرگترين تظاهرات در طول تاريخ جهان توصيف كرد. بايستي گفت كه اين تظاهرات تنها براي جلوگيري از تجاوز آمريكا عليه عراق نبود بلكه به منظور پايان دادن به هرگونه جنگي بود." 

وي به بهانه جويي هاي آمريكا براي تجاوز عليه عراق اشاره مي كند و مي نويسد "ده سال پيش در چنين روزهايي يك روز پيش از برگزاري تظاهرات ضد جنگ، شوراي امنيت گزارشي را منتشر كرد كه در آن مدعي شد كه دولت عراق داراي سلاح هاي مرگبار است در حاليكه اكثر مردم جهان از كذب بودن اين خبر مطلع بودند. همين گزارش بهانه اي شد براي صدور دستور تجاوز عليه عراق از سوي جورج بوش رئيس جمهور آمريكا و توني بلر نخست وزير وقت انگليس. اما پس از پايان جنگ مشخص شد كه هيچ يك از آن ادعاها درست نبوده اند." 

وي در ادامه به حمايت چهره هاي برجسته بين المللي از جنبش "صلح" اشاره مي كند و مي نويسد "در سي و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، اسقف توتو در اين نشست در ديدار با "كوفي عنان" دبير كل وقت سازمان ملل متحد به او گفت "جنبش صلح و معترضين به جنگ طلبي هاي آمريكا امروز در 665 شهر در سرتاسر جهان دست به تظاهرات زده اند و ما به شما مي گوييم كه همگي مان در جهان خواستار صلح هستيم." 

وي در ادامه با اشاره به تجاوزطلبي آمريكا و كشورهاي غربي در قبال كشورمان مي نويسد "جنبش ما تاريخ را تغيير خواهد داد، اگر نتوانستيم مانع تجاوز آمريكا عليه عراق شويم اما امروز در كنار ملت ايران قرار داريم. "

برچسب ها: ضدجنگ ، ایران ، فعالان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار