مشاور وزير دادگستري گفت: نرخ ديه در حال بررسي بوده كه با تكميل نظرات كارشناسي تقديم قوه قضاييه شده و رئيس قوه قضاييه نرخ ديه سال آتي را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ خواهد كرد.

مظفر الوندي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با تعيين نرخ ديه سال آينده اظهار داشت: نرخ ديه سال آتي به زودي تعيين مي‌شود.

وي ادامه داد: وزارت دادگستري به منظور تعيين و تثبيت نرخ ديه با استفاده از نظر هيأت كارشناسان قيمت احشام ثلاثه (گاو ، گوسفند و شتر) را ابتدا هر شش ماه يك بار و بعد هر يك سال يك بار تعيين و مراتب را به صورت بخشنامه به دادگستري‌هاي سراسر كشور ابلاغ می‌كند.

مشاور وزير دادگستري با بيان اينكه تعيين نرخ ديه فرآيند خاصي دارد تصريح كرد: در چند ماه باقي مانده از سال يك كميته و كارگروهي براي رسيدگي به بررسي منطقه‌اي و قيمت‌گذاري تشكيل شده و قيمت متوسط مثلا يك شتر را در 100 ضرب كرده و نرخ ديه محاسبه مي‌شود.

الوندي افزود: نرخ ديه در حال بررسي بوده كه با تكميل نظرات كارشناسي تقديم قوه قضاييه شده و رئيس قوه قضاييه نرخ ديه سال آتي را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ خواهد كرد.

گفتني است؛ سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل کارگروه تعیین نرخ دیه برای سال آینده خبر داده و اعلام كرده‌اند كه بزودی نرخ دیه برای سال 92 مشخص می‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار