نمایشنامه «آب بر آتش» تازه‌ترین اثر «سیروس همتی» برای نوجوانان به‌زودی توسط سوره مهر منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر،سیروس همتی درباره مضمون این نمایشنامه گفت: قورباغه‌ای تلاش می‌كند با ریختن آب بر روی آتشی كه حضرت ابراهیم(ع) در آن است او را نجات دهد و در طول مسیر بركه تا مكانی كه این اتفاق می‌افتد موانعی بر سر راهش قرار می‌گیرد و در نهایت به صحنه‌ای می‌رسد كه آتش بر حضرت ابراهیم(ع) گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: رشد نمایشنامه‌نویسی كودك و نوجوان تنها با حمایت نهادهای فرهنگی امكان‌پذیر است در غیر این صورت، تقویت نمایشنامه‌های كودك، آب در هاون كوبیدن است.

این نمایشنامه نویس، «عباس جهانگیریان»، «منصورخلج»، و «شهرام كرمی» را از جمله نمایشنامه‌نویسان صاحب سبك كودك و نوجوان برشمرد و افزود: برای آنكه شاهد حضور نویسندگان حرفه‌ای در این عرصه باشیم، باید حمایت جدی از نویسندگان صورت گیرد. برای مثال، گرچه سال‌ها در حوزه كودك و نوجوان فعالیت كرده‌ام اما اگر حوزه هنری استان تهران نمایشنامه «آب بر آتش» را به من سفارش نمی‌داد، اصلاً به فكر نمایشنامه‌نویسی برای كودك و نوجوان نمی‌افتادم زیرا بیشتر نمایشنامه‌هایم ویژه بزرگسالان است.

همتی یكی از اشكالات سفارشی‌نویسی آثار مذهبی را عدم باور نویسنده دانست و تصریح كرد: اگر نمایشنامه مذهبی به نویسنده‌ای سفارش داده شود كه باورهای دینی در ذهنش رسوب كرده باشد بهتر است او سه فاكتور ماندگاری یك اثر یعنی «قابل دفاع بودن»، «آبرومند بودن» و «لذت بخش بودن برای مخاطب» را سرلوحه خود قرار دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار