استاد دانشگاه بيت لحم تاکيد کرد آمريکا هميشه براي منافع اسرائيل کار کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ مازين قمصيه درباره سفر قريب الوقوع اوباما به فلسطين اشغالي و کرانه باختري گفت به نظر نمي رسد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا پيشنهاد تازه و مفيدي براي حل مسئله فلسطين داشته باشد. البته ما خوشحاليم که او پيشنهاد جديدي با خود نمي آورد زيرا معمولا پيشنهادهاي آمريکا به نفع اسرائيل و در حمايت از اشغالگري و استعمار اسرائيل است. وقتي به برنامه سفر او نگاه مي کنيم مي بينيم که او قرار است از قبر هرتسل بنيانگذار صهيونيسم استعماري و بين المللي و بناي يادوشم ديدن کند.

 اما او حاضر نيست براي مثال از اردوگاههاي آوارگان يا روستاهاي فلسطيني که اسرائيل ساکنان آن را آواره کرده است، مثل ديرياسين که نزديک يادوشم است، ديدن کند. بنابراين سفر اوباما به منطقه فقط با هدف خدمت به منافع اسرائيل و  استعمار است به همين علت فلسطينيان اصلا از او استقبال نمي کنند و هر جا که بتوانند عليه او تظاهرات مي کنند. 

اين استاد دانشگاه افزود شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد و بسياري از سازمانهاي بين المللي گزارشهايي منتشر کرده اند که نشان مي دهد شهرکهاي يهودي نشين، جنايت عليه بشريت و جنايت جنگي است.

 و ما فلسطينيان نيز بايد از اسرائيل در دادگاه بين المللي جنايي شکايت کنيم و نظام دادگاههاي بين المللي جهان را به بوته آزمايش بگذاريم زيرا اين دادگاههاي بين المللي مدعي هستند که از حقوق بشر و قوانين بين المللي حمايت مي کنند اما هميشه اسرائيل استثنا بوده و هرگز در اين دادگاهها محاکمه نشده است. متاسفانه مقامات فلسطيني جرائت لازم را براي شکايت عليه اسرائيل در دادگاههاي بين المللي را ندارند زيرا کنترل آنها نيز به طور غير مستقيم در دست اسرائيل است و اسرائيل منابع مالي و مالياتي تشکيلات خودگردان را در کنترل خود دارد. 
برچسب ها: اسرائیل ، آمریکا ، منافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار