واحد تولید کنسانتره واسط بین معدن و واحد گندله سازی است، از آنجاییکه هنگام برداشت از معدن ناخالصیهای بسیاری همراه با سنگ از معدن برداشت میشود، وظیفه واحد تغلیظ جداسازی این ناخالصیها و افزایش درصد آهن در خروجی از واحد تغلیظ می¬باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، واحد تولید کنسانتره واسط بین معدن و واحد گندله سازی است، از آنجاییکه هنگام برداشت از معدن ناخالصیهای بسیاری همراه با سنگ از معدن برداشت میشود، وظیفه واحد تغلیظ جداسازی هر چه بیشتر این ناخالصیها و افزایش درصد آهن در خروجی از واحد تغلیظ می¬باشد.
در واحد تغلیظ ابتدا تکه سنگهای رسیده از خردکنها درون یک خرد کننده دیگر که قابلیت تبدیل تکه سنگها به پودر سنگ آهن را دارند ریخته میشوند. در ورودی این خرد کن یک غربال قرار داده شده تا سنگهای بزرگ را به واحد خردایش قبلی باز گرداند. همچنین جهت جلوگیری از تشکیل گرد و غبار میزان معینی آب به همراه سنگ آهن داخل خردکن ریخته می¬شود. این خرد کن با حرکت دورانی خود باعث برخورد تکه سنگها به یکدیگر و خرد شدن آنها می¬شود.
به منظور افزایش سرعت در خرد شدن سنگها و رسیدن به اندازه مناسب تعدادی گلوله فولادی نیز در این خرد کن قرار داده می¬شود تا به خرد شدن سریعتر سنگها کمک کند.
پس از رسیدن به اندازه مورد نیاز پودر سنگ آهن وارد مرحله سلولهای شناوری میشود. در این مرحله با افزودن محلولهای مناسب به پودر سنگ آهن تشکیل شده، ناخالصیهای همراه پودر سنگ به صورت شناور بر روی محلول قرار میگیرند و به طور خودکار از روی محلول برداشته می-شوند.
به منظور بازیابی آب همراه این ناخالصیها و کاهش مصرف آب واحد، این ناخالصیها به واحد ته نشینی فرستاده می¬شوند. در این واحد زمان کافی به محلول ناخالصیها داده میشود تا ناخالصیهای همراه آب ته نشینی شده و از آب جدا شوند. این ناخالصیها در پایین مخزن جمع شده و با استفاده از پمپهای لجن کش جهت دفع فرستاده میشوند.آب زلال شده به این روش به صورت سر ریز از بالای مخزن خارج شده و برای استفاده مجدد به سیستم بازگردانده می-شود. پودر سنگ آهن که در قسمت شناوری در پایین سلولها جمع شده اند به واحد خشک کننده فرستاده می¬شوند و پس از رسیدن میزان آب همراه آنها به مقدار مناسب برای تبدیل به گندله سنگ آهن به واحد گندله سازی ارسال می¬گردد./س
برچسب ها: کنسانتره ، معدن ، سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار