کودکان طلاق با پدر زندگی می کنند یا با مادر و سپس زندگی با نامادری یا نا پدری و نوع ارتباطی که باید با آنها داشته باشند ، عوامل مهمی است که بر میزان آسیب وارد به کودکان طلاق مؤثر است.

عرفان جلیلی مشاور کودک در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: طلاق به طور کلی زخمی عاطفی در نهاد کودک ایجاد می کند و زخم عاطفی به این دلیل ایجاد می شود که افرادی که در ذهن کودک باید بیشترین نزدیکی و صمیمیت را با هم داشته باشند، دیگر به هم نزدیک نیستند و گاهی خیلی از هم دور و یا حتی با هم دشمن شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه پدر و مادر هر کدام به شکلی روی ذهن کودک و بارور شدن ذهن وی تأثیر داشته ا‌ند، دوری و دشمنی آنان به کودک آسیب می رساند و کودک به این نتیجه می رسد که عاطفه چیزی ثابت و پایدار نیست تا همیشه بتوان به آن اتکا کرد.

وی در رابطه به آسیب های روان شناختی طلاق اظهار داشت: کودکان طلاق به دلیل محرومیت ها‌یی که در نتیجه از هم پاشیدگی محیط طبیعی زندگی است، دچار آسیب شده یا در معرض آسیب قرار می گیرند.

 همچنین به دنبال طلاق آسیب ها‌یی که به کودکان وارد می شود متفاوت است، اینکه کودکان طلاق با پدر زندگی کنند یا با مادر و سپس زندگی با نامادری و یا نا پدری و نوع ارتباطی که باید با آنها داشته باشند، عوامل مهمی است که بر میزان آسیب وارده به کودکان طلاق مؤثر است.

جلیلی تصریح کرد: از نظر روان شناختی می توان گفت: طلاق به طور کلی تأثیر غیر قابل انکاری بر روحیه کودک می گذارد و ممکن است او را دچار تنهایی، انزوا و افسردگی حتی بیش فعالی کند.
برچسب ها: طلاق ، کودک ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار