پنجاه و شش درصد از جوانان اسپانیایی با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و به مهاجرت از این کشور می اندیشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: اعلام میزان بیکاری در منطقه یورو یک خبر بد دیگر برای اروپایی ها بود. میزان بیکاری در منطقه یورو برای ماه آوریل دوازده ممیز دو درصد اعلام شد.

این در حالی است که این میزان در ماه گذشته دوازده ممیز یک درصد بود. جوانان زیر بیست و پنج سال بیشترین سهم را از بیکاری در منطقه یورو دارند. اوضاع به حدی بحرانی است که اجلاس سران کشورهای اروپایی که در پایان ماه ژوئن برگزار خواهد شد، به مسئله بیکاری جوانان اختصاص خواهد داشت. در اسپانیا پنجاه و شش درصد از جوانان بیکارند. خطر ایجاد نسلی از جوانان گمگشته دور از ذهن نیست. این جوانان از آینده ای که پیش روی آن هاست نگرانند.

پالوما بیست و هشت سال سن دارد و مثل میلیون ها جوان اسپانیایی تحت تاثیر بحران بیکاری قرار گرفته است. او که از یک سال پیش بیکار است موفق به یافتن کاری مرتبط با تحصیلات و تخصصش نشده است. پالوما بهتر از منشی گری و یا فروشندگی کاری پیدا نکرده است. حقوق بیکاری وی نیز از یک ماه پیش قطع شده است. پالوما گفت: نباید امید را از دست داد. اما حقیقت این است که دیگران سردرگم هستند و نمی دانند که چه باید بکنند.

میزان بیکاری در اسپانیا نزدیک به بیست و هفت درصد است و بدتر آن که پنجاه و هفت درصد جوانان اسپانیایی بیکارند. با گذشت زمان، اسپانیایی ها دیرتر از خانواده های شان جدا می شوند. سن جدا شدن جوانان اسپانیایی از خانواده های شان اکنون به بیست و نُه سال رسیده است. یک کارشناس از تبعات ناشی از بیکاری و ناامیدی بر جامعه سخن به میان آورد و گفت: ما امروز با نسلی گمگشته مواجهیم.

روسیو بیست و سه سال سن دارد و هنوز با خانواده اش زندگی می کند. او پس از سال ها تحصیل در رشته علوم سیاسی در رویای یافتن شغلی به عنوان مشاور و یا تحلیلگر به سر می برد.  وی گفت: در آگهی های استخدام همه خواستار استخدام کارکنان با سابقه هستند و من هنوز تجربه ای کسب نکرده ام. گزارشگر ادامه داد: امروز بسیاری از جوانان اسپانیایی چون پالوما به مهاجرت فکر می کنند. مادرید و برلین برای استخدام جوانان اسپانیایی در آلمان اخیرا توافقنامه ای منعقد کرده اند. بیست و نه هزار اسپانیایی در سال دو هزار و دوازده برای یافتن کار به آلمان رفتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار