ديلما روسف ، رئيس جمهور برزيل براي جلب رضايت تظاهر کنندگان در اين کشور اعلام کرد 25 ميليارد دلار براي بهبود سامانه حمل و نقل عمومي اختصاص مي يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري الجزيره انگليسي ، مقامات برزيلي تلاش مي کنند تظاهراتي که از يک هفته قبل در اعتراض به افزايش هزينه هاي حمل و نقل عمومي آغاز شد پايان يابد. تظاهر کنندگان همچنين از هزينه هايي که براي برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال و المپيک اختصاص يافته است خشمگين هستند. 
رئيس جمهور برزيل تحت فشار تظاهرات رو به گسترش معترضان ، شهرداران و فرمانداران کشور را گردهم آورد تا حمايت آنها را از يک بسته غيرمنتظره از پيشنهادها به دست آورد که محور آن برگزاري يک همه پرسي درباره اصلاحات سياسي در کشور است.
روسف گفت :«مردمي که اينک به خيابان ها آمده اند خواستار اصلاحات هستند. آنها خواستار اجراي سريع اصلاحات هستند. آنها خواستار حقوق شهروندي بيشتر هستند. مردم خواهان بهبود کيفيت خدمات حمل و نقل عمومي هستند. آنها خواستار ساز و کارهاي موثرتر در مبارزه با فساد و استفاده مفيدتر از بودجه عمومي هستند.»
هرچند مبارزه با فساد يکي از خواسته هاي اصلي تظاهر کنندگان برزيلي است ، روسف خواستار يک بسته ملي براي پرداختن به مشکلات کشور در چهار حوزه اساسي شد: اصلاحات اقتصادي براي مهار تورم ، اختصاص 25 ميليارد دلار براي بهبود خدمات حمل و نقل عمومي ، اختصاص سريع بودجه براي احداث بيمارستان هاي جديد و استخدام پزشک ، و اختصاص يافتن 100 درصد امتيازات نفتي براي آموزش که البته اين مسئله به تصويب کنگره نياز خواهد داشت.
اعلان اين تدابير ظاهرا حاکي از آن است که روسف براي مهار ناآرامي هاي اجتماعي رو به رشد در برزيل به اقدامات بزرگ و جسورانه نياز دارد. اما به نظر مي رسد که اجراي اين ماموريت براي رئيس جمهور برزيل کار ساده اي نخواهد بود. 
ديروز گروهي از نمايندگان تظاهر کنندگان با روسف ديدار کردند. آنها بعد از اين ديدار گفتند اعتراضات متوقف نمي شود.
مايارا ويويان ، از رهبران معترضان گفت :ما آماده گفتگو هستيم. اما مبارزه متوقف نمي شود. ما براي حمل و نقل عمومي مجاني به مبارزه ادامه مي دهيم. گفتگوهاي ما با رئيس جمهور به مبارزه مردم در خيابان ها پايان نخواهد داد.
اما اصلاحات مورد نظر روسف براي جلب نظر طيف گسترده اي از جامعه برزيل است که بسياري از آنها نگراني هاي ديگري دارند. وي اميدوار است که پيشنهادهاي جديد وي به برقراري آرامش در کشوري بينجامد که جنبش تظاهرات آن را تکان داده است. تظاهرات بيشتري براي اين هفته برنامه ريزي شده است. ميزان مشارکت مردم در اين تظاهرات نشان خواهد داد آيا روسف مسير صحيحي را براي پايان بخشيدن به ناآرامي ها برگزيده است يا خير.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار