همايش تخصصي بسته بندي کالا با همکاري سازمان توسعه تجارت ايران و اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين روز دوشنبه مورخ 17 تيرماه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين برگزار خواهد شد.


نهاندي معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اعلام اين خبر گفت: امروزه نقش و اهميت بسته بندي به عنوان يکي از مولفه هاي مهم و تعيين کننده در صادرات غير نفتي محسوب شده و سبب مي شود تا توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات، توجه ويژه اي به آن به جهت افزايش توان رقابتي خود در بازارهاي بين المللي داشته باشند، در نتيجه بسته بندي يکي از حساس ترين و تعيين کننده ترين مراحل عرضه و مصرف مي باشد و مي تواند عامل تمايز از رقبا و نوعي مزيت رقابتي باشد.

وي همچنين اظهار داشت: اگر بسته بندي يک محصول زيبا و مناسب و دربرگيرنده مشخصات و معرف آن محصول باشد، به همان اندازه از بازار و فروش مناسبي برخوردار خواهد بود، لذا انتخاب بسته بندي مناسب جهت صادرات سبب مي گردد تا اين اطمينان حاصل شود که کالاهاي صادراتي بدون هيچ ايرادي به مقصد مورد نظر ارسال گردند. بنابراين بسته بندي مطلوب، سبب رونق فروش محصول در بازارهاي هدف و رضايت مصرف کننده مي شود که سرمايه گذاري در اين بخش مي تواند سهم بازار را افزايش دهد.

معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: در همين راستا سازمان توسعه تجارت ايران جهت پيشبرد اهداف صادراتي کشور، توجه ويژه اي به موضوع بسته بندي در صادرات نموده است و در اين خصوص نيز اقداماتي در راستاي ترويج، فرهنگ سازي، توسعه دانش و اطلاعات بسته بندي صورت گرفته است.

نهاوندي ذکر کرد: يکي از اهداف اصلي سازمان توسعه تجارت ايران به عنوان سازمان دانش محور، تقويت و توسعه تجارت خارجي و دستيابي به سهم بازار بيشتر مي باشد. اين سازمان بعنوان يکي از متوليان صنعت بسته بندي در کشور، توسعه دانش و افزايش کيفيت بسته بندي صادراتي و نيز هم راستا شدن با تجارت جهاني را در دستور کار خود قرار داده است.

بنابراين، در همين راستا سازمان اقدام به برگزاري همايشي تخصصي با موضوع "بسته بندي کالا" با هدف ترويج و توسعه صنعت بسته بندي نموده است.

وي اظهار داشت: اين همايش با رويکرد بازاريابي، کيفيت و استانداردهاي بين المللي برگزار خواهد شد و از عناوين مهم قابل طرح در اين همايش بسته بندي و بازاريابي، بسته بندي و محيط زيست و اصول طراحي بسته بندي مي باشد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار