"جيمز تراب" در مقاله اي تحت عنوان "فرصتي براي تعامل با ايران" با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور کشورمان در انتخابات رياست جمهوري اخيربه فرصتي اشاره مي کند که پيش روي دولت اوباما قرار گرفته است و به او توصيه مي کند تا در اين باره تصميمي "جسورانه" اتخاذ نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ نويسنده مقاله با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" در انتخابات رياست جمهوري ايران و فرصت ايجاد شده براي بهبود براي اوباما به منظور تعامل مستقيم با کشورمان مي افزايد "با پيروزي روحاني در انتخابات اين فرصت براي واشنگتن بوجود آمده است که تعامل مستقيم با ايران را به کار بندد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به تحولات منطقه مي افزايد "در مصر کودتايي روي داده است. در سوريه بحران آن کشور رو به وخامت مي رود و در ايران به عکس ساير کشورهاي خاورميانه اخبار خوبي به گوش مي رسد. روحاني در انتخابات پيروز شد و مراسم تحليف وي به زودي برگزار خواهد شد. وي سعي دارد تا در عرصه سياست مشي "اعتدالي" را در پيش گيرد. اين فرصتي مناسب است که غربي بايد از آن استفاده کنند." 

وي در ادامه با اشاره به حسن نيت کشورمان در مذاکره با غربي ها مي افزايد "پاتريک کلاوسون" در مقاله اخير خود که در پايگاه تحليلي انديشکده "واشنگتن" منتشر شده است با اشاره به کتاب 860 صفحه اي روحاني تحت عنوان "امنيت ملي و اقتصاد ايران" اظهار دشاته که روحاني خواستار تعامل با کشورهاي جهان است و در اين باره مي افزايد "روحاني پيش تر نيز اظهار داشته بود که مايل به عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني است." 

نويسنده مقاله در ادامه با اذعان به اين موضوع که کشورهاي غربي باید امتيازاتي همچون کاهش تحريم ها را به ايران ارايه دهند مي افزايد "ايران و کشورهاي عضو گروه 1+5 در مذاکرات هسته اي به سر مي برند. ايران همواره بر حق غني سازي اورانيوم تاکيد کرده است. در مقابل اين کشورهاي غربي هستند که باید با کاهش تحريم ها فرصت لازم را براي پيشرفت مذاکرات هسته اي ايران فراهم سازند. تنها در اين صورت خواهد بود که نقشه راهي صحيح براي برنامه هسته اي ايران طراحي خواهد شد و اعتماد متقابل ميان دو کشور فراهم مي شود." 

نويسنده در ادامه با اذعان به عدم جسارت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا به ايستادگي در مقابل هواداران تحريم هاي ضد ايراني مي افزايد "با اين حال بايد ديد که آيا اوباما حاضر به مخاطره مي باشد و مي خواهد که در مقابل لابي رژيم صهيونيستي و نيروهاي دست راستي و تندروي امريکايي که موافق تحريم ها عليه ايران هستند مقاومت کند يا خير (؟) واقعيت آنست که بنظر نمي رسد اوباما جسارت چنين کاري را داشته باشد." 




برچسب ها: ایران ، آمریکا ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار