رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس گفت:از ابتداي امسال تا کنون 10 تن گوشت مرغ بدون آنتي بيوتيک در فارس توليد و به بازار مصرف عرضه شد که در مقايسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزايش يافته است.


به گزارش سرويس اقتصادي با شگاه خبرنگاران ،مرغ ارگانيک ، محصولي است که حداقل مواد شيميايي در توليد آنها به کار رفته است و آنتي بيوتيک که به عنوان محرک رشد مرغ در هر وعده غذايي استفاده مي شود کاملا از چرخه توليد حذف مي شود.
خرد با اشاره به اينكه اين ميزان توليد گوشت مرغ بدون آنتي بيوتيک در20 واحد مرغداري توليد شد افزود: تا پايان برنامه پنجم توسعه 25 درصد واحد هاي توليد مرغ در فارس گوشت سفيد ارگانيک توليد خواهند کرد.
مرغ هاي گوشتي بدون آنتي بيوتيک تا کنون بسيار مورد اقبال مصرف کنندگان قرارگرفته است.
وي ، ارتقاي بهداشت و سلامت مردم را از عمده ترين اهداف ، توليد گوشت سالم دانست و گفت: با توجه به اين که مصرف کنندگان  تقاضاي بيشتري براي استفاده از مرغ گوشتي بدون آنتي بيوتيک دارند ، مقرر شد تعداد بيشتري از مرغداري هاي به توليد اين نوع مرغ گوشتي کنند.
مدير امور طيور سازمان جهادکشاورزي فارس نيز با اشاره به اينكه 200 تن گوشت بوقلمون امسال در فارس توليد شد افزود:در حال حاضر 5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت 17 هزار و 400 هزارقطعه در فارس فعال است.
صادقي افزود : به زودي 2 واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت هر واحد 6 هزار تن به بهره برداري مي رسد که اين امر ظرفيت توليد اين محصول را در فارس 400 تن افزايش مي دهد.
پارسال حدود 235تن گوشت بوقلمون در فارس توليد شد.
فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر ميگو است.
بوقلمون فاقد اوره و اسيد اوريک است .
بوقلمون انواع ويتامين B را دارد و براي جلوگيري از افسردگي و بيماري MS و از بين بردن کم خوني مؤثر است.

برچسب ها: مرغ ، انتی بیوتیک ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار