منابع امنيتي لبنان از وقوع دو انفجار در شمال اين کشور خبر دادند که چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ تصویربردار این خبرگزاری اعلام کرد انفجاری مهیب  دقایقی پیش منطقه "التل" مرکز طرابلس را در شمال لبنان لرزاند.

همچنین شاهدان و منابع امنیتی از وقوع دو انفجار در شمال لبنان خبر دادند و اعلام کردند این دو انفجار تلفاتی نیز داشته است اما به تعداد کشته ها یا زخمی های احتمالی آن اشاره نکردند.

یکی از این انفجارها مقابل یک مسجد و دیگری در مرکز طرابلس رخ داد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد انفجار اول پس از پایان نماز جمعه در برابر مسجد التقوی در طرابلس روی داد.

این شبکه اعلام کرد: بر اثر این انفجار شماری کشته شدند و هفت جسد سوخته در آتش کشف شد.براساس اعلام منابع لبنانی تاکنون 30 تن در این دو انفجار کشته شدند . 

دفتر رسانه ای نجیب میقاتی اعلام کرد او در طرابلس نیست. می توان گفت جنایت بزرگی امروز در حق مردم طرابلس رخ داد. شمار کشته ها و زخمی ها با توجه به شدت انفجارها بیش از دویست نفر است. شیخ سالم الرفاعی رئیس هیات علمای مسلمان لبنان امام مسجد التقوای طرابلس است که در این انفجار آسیبی ندید. شیخ بلال البارودی امام مسجد السلام طرابلس هم سالم است. 

محمد الصفدی وزیر دارایی لبنان تاکید کرد هدف از انفجار طرابلس فتنه انگیزی بین شیعیان و سنی ها در لبنان است. الصفدی تاکید کرد پس از انفجار حومه جنوبی بیروت انتظار داشتیم که انفجاری علیه مناطق سنی نشین رخ دهد. 
برچسب ها: انفجار ، لبنان ، مهیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار