عبدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نرمش در ديپلماسي بايد بر پايه‌ اصول انقلاب اسلامي باشد

دبير تشکيلات انجمن مستقل دانشگاه تهران گفت: منظور مقام معظم رهبري از كليدواژه "نرمش قهرمانانه" انعطاف‌پذيري در كار ديپلماسي و سياسي است، چراكه در عرصه سياست‌خارجي قرار بر اين نيست، هميشه با يك شيوه لحن و گفتگو بر روي يك خط راست حركت كنيم، چراکه لازم است براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ از شيوه و نوع جديد مذاكرات استفاده كنيم.

 "علي عبدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هماهنگي و هم‌راستايي سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني با مقام معظم رهبري در رابطه با کليدواژه "نرمش قهرمانانه" گفت: عده‌اي از افراد در خارج از كشور از روي دشمني و جهل خواهان اين بودند كه سخنان مقام معظم رهبري را وارونه نشان داده و "نرمش قهرمانانه" را به معناي كوتاه آمدن ايران از مواضع و آرمان‌ها و عقب‌نشيني جمهوري اسلامي از حقوق قانوني خود تعبير کنند.

وي افزود: منظور مقام معظم رهبري از كليدواژه "نرمش قهرمانانه" انعطاف‌پذيري در ديپلماسي است، چراكه در عرصه سياست‌خارجي قرار بر اين نيست، هميشه با يك شيوه لحن و گفتگو بر روي يك خط راست حركت كنيم، چراکه لازم است براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ از  شيوه و نوع جديد مذاكرات استفاده كنيم.

دبير تشکيلات انجمن مستقل دانشگاه تهران، تعبير رهبري از اين واژه را اينگونه بيان کرد: تغيير در لحن و نوع گفتوها است و به هيچ وجه به معناي كوتاه آمدن از آرمان‌هاي جمهوري اسلامي تعبير نمي‌شود.

عبدي با اشاره به سخنان رهبري در ديدار با فرماندهان سپاه در ارتباط با ايستادگي در آرمان‌ها و مقاومت مطرح کرد: سياست‌مداران ايران بايد پيشينه طرف غربي در مذاكرات را بدانند؛ چراكه در تاريخ جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا غرب با چهره‌اي خصمانه  با ملت و نظام اسلامي ايران برخورد كرده است.

 وي با اشاره به سخنراني اخير حجت‌السلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در جمع نيروهاي مسلح اظهار داشت: رئيس‌جمهوري در اين سخنراني به سخنان مقام معظم رهبري اشاره کرد و يادآور شد كه مذاكره و صحبت با آمريكا اين پيش‌شرط را دارد كه غرب از موضع زورگويانه و تحريم‌هاي يك‌جانبه و غير قانوني خود در قبال دولت ايران دست بردارد.

دبير تشکيلات انجمن مستقل دانشگاه تهران ادامه داد: رئيس جمهور در ادامه سخنان خود  يادآور شد در هيچ عرصه‌اي نمي‌توان ديپلماسي و جنگ را در كنار هم در ميز مذاكره قرار داد؛ چراكه غربي‌ها در مذاكرات قبلي از سويي دولت ايران را پاي ميز مذاكره دعوت كردند و از سويي با تهديد و جنگ با آن كشور برخورد داشتند.

وي با اشاره مستقيم به سخنان رئيس جمهوري تصريح کرد: زبان ملت ايران زبان تكريم است نه زبان تهديد، به اين سبب است كه صحبت‌هاي ايشان با مقام معظم رهبري هماهنگ و در يك راستا ارزيابي مي‌شود.

عبدي بيان کرد: ساليان سال است غرب ادعا دارد، مسئولان جمهوري اسلامي و رئيس‌جمهوري هيچ‌گاه از خودشان اختياري براي مذاكره با آمريكا و دولت‌هاي غربي ندارند در صورتي كه اين ادعا صحيح نيست، چراکه رهبري اين اختيار را به طور كامل و علني به رئيس‌جمهوري و تيم مذاكره كننده داده و تصميم‌گيري را برعهده خودشان واگذار كرده است.

وي خاطرنشان کرد: انتظار ملت ايران  نرمش در ديپلماسي بر مبنا و برپايه  اصولي است كه حضرت امام خميني(ره) بارها در سخنان خود بيان كردند و حتي در ساليان پس از انقلاب و رحلت اين عزيز مقام معظم رهبري تاكيد همواره برآن داشته است كه اين انعطاف‌پذيري‌ها به هيچ عنوان نبايد منجر به كوتاه‌ آمدن دولت ايران از دستاوردهاي انقلاب و منافع ملي كشور باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار