مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، هدف از اجراي تعميرات اساسي مخزن شماره 10 جزيره خارگ را بهبود و افزايش توان ذخيره سازي سوخت همچنين جلوگيري از فرسودگي منجر به تخريب و تحميل هزينه هاي ساخت مجدد و افزايش طول عمرمخزن را عنوان کرد.

عبدالله احمدي،  مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به استاندارد10006 ISO (كه سازمان موفق به دريافت استاندارد مذكور گرديد)  فرايندهاي مديريت پروژه شامل طرح ريزي، اجرا و سازماندهي، پايش و كنترل است به همين منظور انجام اقدامات اصلاحي و به تبع آن بهبود مستمر ضروري است بنابراين سازمان با بكارگيري فرايندهاي مذكور و اقدامات اصلاحي اثربخشي را در اين راستا انجام داده است.

وي تصريح كرد: انجام اقدامات و نوآوري هاي مهم و قابل توجه استفاده از طرحهاي پژوهشي و به كارگيري آنها در پروژه از جمله حذف مواد آلاينده اي به نام Inhibitor (محلول ممانعت كننده خوردگي در حين اجراي هيدروتست مخازن) ، كه با نگرش سيستمي و تلفيق علوم تئوري و عملي اين ماده مضر از پروژه هاي ساخت و تعميرات مخازن حذف گرديده است و صرفه جويي به ميزان حداقل 3.246 ميليون ريال را به همراه آورده است .

احمدي اضافه كرد: حذف اعمال رنگ و پوششهاي مضر محيط زيست (كولتار اپوكسي) در بخشي از سازه هاي ساخت و تعمير مخازن همچنين استاندارد سازي مواد و منابع و نيز بومي نمودن دستورالعمل ها از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه است.

وي هدف از اجراي اين طرح را بهبود و افزايش توان ذخيره سازي سوخت همچنين جلوگيري از فرسودگي منجر به تخريب و تحميل هزينه هاي ساخت مجدد و افزايش طول عمرمخزن را برشمرد.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، خاطرنشان كرد: مراحل اجرايي اين طرح به ارزش 13.781.619.889 ريال در سال 91 شروع شده و طبق برنامه زمانبندي و قرارداد مي بايست در مدت 397 روز 17 مهرماه 92 به پايان برسد. 

وي تصريح كرد: اين پروژه در حال حاضر از پيشرفت فيزيكي 99.60 درصد برخوردار  بوده كه از زمانبندي پيش بيني شده جلوتر است و مطابق با تاريخ مورد نظر به اتمام خواهد رسيد.

احمدي يادآور شد: ارتفاع مخزن مذكور 18.30 و قطر آن  55 متر است و نوع ورقهاي كف، و سقف283 A 283Grade c  و ورقهاي آنولاراز نوع A537 Class 2 بوده و داراي ظرفيت معادل 272000 بشكه نفت است.

گفتني است شركت كارفرماي اين طرح پايانه هاي نفتي ايران و مشاور مهندسي مشاور فرايند سازان انرژي پيمانكار و شركت آترون سازه انرژي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تعمیر ، مخزن ، خارگ ، سوخت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار