در حمله شبانه به منطقه ای در شهرک براوه در جنوب سومالی که گفته می شود نیروهای غربی عامل آن بودند، دست کم هفت نفر از اعضای گروه تندرو الشباب کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ نیروهای امنیتی سومالی و ساکنان شهرک براوه اعلام کردند نیروهای نظامی ناشناس شب گذشته از دریا و هوا به شهرک براوه که در 180 کیلومتری جنوب موگادیشو قرار دارد حمله کردند. شیخ عبدالعزیز ابومصعب سخنگوی گروه الشباب گفت جنگجویان این گروه به مقابله با نیروهای کماندو خارجی پرداختند و آنها را که قصد داشتند به منزل یکی از اعضای الشباب حمله کنند مجبور به عقب نشینی کردند.

"ابومصعب" افزود مهاجمان با استفاده از قایق های سریع السیر فرار کردند و برخی تجهیزات خود را در محل درگیری رها کردند. وی به کشته شدن یکی از جنگجویان الشباب در این درگیری های شدید که یک ساعت طول کشید اعتراف کرد. رادیو «شبیلی» سومالی اعلام کرد گمان می رود شماری از نیروهای خارجی مهاجم نیز کشته یا زخمی شده اند زیرا آثار خون در محل درگیری مشاهده شده است.

یکی از ساکنان شهرک براوه که خواست هویتش مخفی بماند گفت یک منزل متعلق به گروه الشباب در این شهرک هدف حمله هوایی قرار گرفت و درگیری بین دوطرف حدود یک ساعت ادامه یافت. وی گفت از تعداد کشته شدگان اطمینان ندارد ولی دست کم پنج نفر از جنگجویان الشباب کشته و شماری نیز زخمی شدند. دو جنگجوی دیگر الشباب نیز روز شنبه جان باختند.

یک مسئول امنیتی سومالیایی به نام "محمد حسن" به خبرگزاری آلمان گفت نیروهای امنیتی سومالی تلاش می کنند هویت کشته شدگان و این که آنان از جهادگرایان خارجی یا سومالیایی بوده اند را مشخص کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار