سفير ايران در لبنان غني سازي اورانيوم را خط قرمز كشورمان برشمرد واز وجود اين موضوع در راس نشست آتي ايران وگروه 1+5 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"غضنفر ركن آبادي" در مصاحبه با روزنامه لبناني "السفير" اظهار داشت:"دكتر روحاني" با اعتدال از اصول جمهوري اسلامي ايران خارج نمي شود و وي اصلاح طلب نبوده بلكه معتدل وميانه رو است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه غني سازي اورانيوم خط قرمز ايران است افزود:غني سازي اورانيوم موضوع اساسي است كه در راس برنامه كاري نشست آتي ايران وگروه 1+5 در روزهاي 15 و16 اكتبر در ژنو است.

"ركن آبادي" همچنين خاطرنشان كرد:حمايت ايران از رهبري وملت سوريه ادامه خواهد داشت وهماري با اين كشور در چارچوب توافقنامه هاي تهران ودمشق بوده و ايران در اين زمينه به وظيفه خود عمل مي كند.

سفير ايران در لبنان در بخش ديگري از مصاحبه خود درخصوص كنفرانس "ژنو2" درباره سوريه تصريح كرد:ايران با هرگونه راه حل سياسي موافق بوده اما با اين وجود ايران خواستار اين است كه "ژنو2" بر اساس بيانيه "ژنو1" و راه حل سوري-سوري وبرگزاري انتخابات با نظارت بين المللي باشد.

سفیر ایران در خصوص سفر روحانی به ریاض برای شرکت در مراسم حج نيز گفت اين سفر قطعی نبود که لغو شود. زمان این سفر ممکن است پس از مراسم حج تعیین شود.

وي ادامه داد: رابطه ایران با همسایگان و در راس آن عربستان برای ما در اولویت است و نزدیکی روابط تهران و واشنگتن به ضرر کشور‌های منطقه نیست.


انتهاي پيام/
برچسب ها: السفیر ، ایران ، رکن ، غضنفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار