کرملين روز شنبه اعلام کرد ادوارد اسنودن پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا آزاد است در زمينه جاسوسي آمريکا از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با برلين همکاري کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ روزنامه کومرسانت به نقل از ديميتري پسکوف سخنگوي کاخ کرملين نوشت اسنودن بعد از پناهندگي موقت به روسيه بايد قوانين اين کشور را رعايت کند اما «وي آزاد است با هر کس که بخواهد ديدار کند.» 

بر اساس گفته هاي کريستين استروبل نماينده پارلمان آلمان که اخيرا با اسنودن در مسکو ديدار کرده است، اسنودن آماده است در زمينه جاسوسي احتمالي آمريکا از آلمان با برلين همکاري کند.
اسنودن در نامه خود به مرکل، پارلمان آلمان و دادستانهاي آلماني از تمايل خود براي ديدار با آنها در آلمان خبر داده و از پايبندي آنها به قوانين بين المللي نيز تشکر کرده است.

اسنودن در نامه خود فاش کرده است دولت آمريکا با مخالفان مانند فراريها رفتار مي کند بعلاوه اظهار نظرهاي سياسي را با اتهامات شرارت بار، مجرمانه قلمداد مي کند و براي اين مخالفان هيچ مجالي براي دفاع از خود فراهم نمي کند.

وي همچنين ابراز اطمينان کرده است با حمايت  جامعه بين المللي، آمريکا اين رفتار خود را کنار خواهد گذاشت.کومرسانت به نقل از پسکوف افزود مطالبي که در اختيار روزنامه هاي آلماني قرار گرفته از جانب روسيه نبوده است. اسنودن قبلا اعلام کرده بود زماني که در  هنگ کنگ بوده همه مطالب خود را در اختيار روزنامه نگاران قرار داده است و در حال حاضر به آنها دسترسي ندارد.

استروبل قبلا اعلام کرده بود اسنودن آماده است به آلمان سفر کند اما وکيل اسنودن روز جمعه به رسانه هاي روسيه گفت غير ممکن است وي براي توضيح درباره مسئله جاسوسي آمريکا از آلمان به برلين سفر کند اما مي تواند در خاک روسيه شواهدي را در اين زمينه ارائه دهد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
این اسنودنم یکم مشکوکه.
البته شاید من زیادی بدبینم.
آخرین اخبار