"محمود عباس"اعلام کرد: اگر رژيم صهيونيستي به شهرک‌سازي ادامه دهد، مذاکرات پايان خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از آنکه رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای احداث حدود بیست هزار واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری رود اردن خبر داد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هشدار داد در صورتی که رژیم صهیونیستی در تصمیم خود بازنگری نکند، مذاکرات صلح پایان خواهد یافت.
صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن بیان این مطلب افزود محمود عباس وی را مامور کرده تا به اطلاع گروه چهارجانبه خاور میانه و اتحادیه عرب برساند که اگر اسرائیل تصمیم اخیر خود درباره احداث خانه‌های مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین را مورد بازنگری قرار ندهد، این امر به معنای آن است که پایان روند مذاکرات صلح به طور رسمی اعلام شده است.
مذاکره کننده ارشد فلسطینی تصریح کرد رایزنی‌های فوری با دبیر کل اتحادیه عرب و کمیته پیگیری اتحادیه عرب و گروه چهارجانبه خاور میانه ( متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) انجام داده است.
عریقات خاطر نشان کرد: در صورتی که اسرائیل در تصمیم اخیر خود بازنگری نکند،‌تشکیلات خودگردان فلسطینی در ساعات آینده گزینه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل و پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
محمود عباس در ماه ژوئیه متعهد شده بود در جریان مذاکرات صلح، هر گونه تلاش برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله نهادهای قضایی را متوقف کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار