توسعه و رونق صنعت بیمه نیازمند اجرای نظارت های درست در کنار بهره گیری از سایر راهکارهای موجود در بحث ارتقاء فعالیت های صنعت بیمه است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدوی رئیس پژوهشکده بیمه در جمع خبرنگاران گفت: بیستمین همایش ملی بیمه و ششمین همایش بین المللی بیمه امسال تحت عنوان نظارت مطلوب بر صنعت بیمه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد طی روزهای دوازدهم و سیزدهم آذرماه سال جاری با حضور مسئولان، مدیران و پژوهشگران صنعت بیمه برگزار می شود.

مهدوی در رابطه با آمار اخبار منتشره در مورد صنعت بیمه عنوان کرد: طبق آمار و بررسی های انجام شده از مجموع اخبار مربوط به بانک و بیمه در رسانه ها 6.7 درصد مربوط به بیمه و 90 درصد اخبار شامل اخبار بانکی کشور می شود که در مجموع سهم صنعت بیمه از اخبار منتشره در مقایسه با اخبار بانک حداکثر 10 درصد است.

وی در رابطه با تعداد مقالات ارایه شده در همایش امسال صنعت بیمه تصریح کرد: تعداد مقالات دقیقا 187 مقاله از داخل و 3 مقاله از اساتید خارجی پذیرفته شده که توسط 3 داور کار داوری آنها انجام و طی کنفرانس 2 روزه همایش این مقالات ارایه می گردد.

مهدوی ادامه داد: در مجموع 39 استاد داخلی و 4 نفر از مدیران شرکت های بیمه در این مراسم مقالات خود را در قالب سخنرانی ارایه ضمن آنکه در کنار ارایه مقالات تقدیر از پیشکسوتان نظارت در صنعت بیمه از سوی مدیران ارشد بیمه در این کنفرانس به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در مجموع 2 هزار و 300 مهمان که عمدتا از دانشگاه و صنعت و خود بیمه مرکزی و شرکت های بیمه در این کنفرانس حضور دارند.

مهدوی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان ضریب نفوذ بیمه در کشور عنوان کرد: براساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشکده بیمه که از سه ماه پیش آغاز شده میزان ضریب نفوذ بیمه برای 9 ماه اول سال 91 بالغ بر 1.84 درصد است که این موضوع با در نظر گرفتن تمام نکات مربوطه لحاظ شده زیرا ضریب نفوذ بیمه حاصل تقسیم کل حق بیمه تولید شده به GDP (تولید ناخالص ملی) است که اگر تورم را از آن برداریم رقم ضریب نفوذ بیمه کشور کمتر از آمار اعلام شده است.

وی در مورد موضوع حذف آزمون نمایندگی از طریق بیمه مرکزی و اجرای آن توسط شرکت های بیمه اظهار داشت: هنوز در خصوص بازگشت این آزمون به شرکت های بیمه تصمیمی گرفته نشده ضمن آنکه این انتقال باعث کاهش نقش نظارتی بیمه مرکزی در کشور می شود.

وی در رابطه با بحث افزایش نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد شرکت های بیمه تصریح کرد: مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده که در بیستمین همایش ملی بیمه تحت عنوان نظارت مطلوب بر صنعت بیمه در دستور کار قرار گرفته همین موضوع جایگاه نظارت و نقش نظارت بر عملکرد صنع بیمه است.
رئیس پژوهشکده بیمه در مورد آثار مثبت توافقات اقتصادی انجام شده برای کاهش تحریم ها بر روی صنعت بیمه گفت: در صورت عملی شدن این توافقات ما شاهد ورود شرکت های بیمه خارجی به عرصه بیمه کشتی ها به ویژه نفتکش ها و در نهایت حضور شرکت های بیمه خارجی در عرصه صنعت بیمه کشور خواهیم بود که این موضوع نقش مهمی در توصعه فعالیت های صنعت بیمه کشور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار