لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه پيشنهاد ديدار با ويتالي کليچکو يکي از رهبران مخالفان اوکرايني را در پاريس مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ اوکراين در پي تصميم هفته گذشته ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اين کشور براي امضا نکردن توافقنامه تجارت آزاد با اتحاديه اروپا درگير بحراني سياسي شده است.

ويکتور يانوکوويچ قرار است روز سه‌شنبه کيف را براي ديداري چهار روزه از چين ترک کند. اين در شرايطي است که تظاهرکنندگان مخالف با او و هواداران نزديک شدن اوکراين به اتحاديه اروپا همچنان خيابان‌هاي منتهي به مقر دولت را در کيف مسدود کرده‌اند.

فابيوس در گفتگو با راديو بين المللي فرانسه (اِر اف ايي) اعلام کرد: «من به ويتالي کليچکو که يکي از رهبران مخالفان است گفتم آماده‌ام با او در پاريس ديدار کنم تا درباره اوضاع گفتگو کنيم».

وزير امور خارجه فرانسه ويتالي کليچکو، قهرمان سابق بوکس، را «فردي منحصر به فرد» توصيف کرد و يادآور شد او مانند يوليا تيموشنکو، نخست وزير سابق اوکراين که در حال حاضر در زندان است، يکي از رهبران مخالفان اوکراين است.لوران فابيوس تأکيد کرد تظاهرات روزهاي اخير در اوکراين هيچ ارتباطي با يک کودتا ندارد.

وي افزود مردم به نحوي شديد و در عين حال مسالمت آميز واکنش نشان دادند اما مسيري که مقامات در پيش گرفته‌اند فوق العاده تکان دهنده است.

انتهای پیام / 
برچسب ها: فابیوس ، رهبر ، مخالف ، گفتگو ، دعوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار