شبکه المیادین به نقل از یکی از مقامات ایرانی گزارش داد:ترکیه از ثمر بخش بودن گزینه نظامی در سوریه کاملا ناامید شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه المیادین دقایقی پیش در خبری فوری گزارش داد:یک مقام بلند پایه ایران در گفتگو با این شبکه اظهار داشت،ترکیه به طور کامل از حل و فصل بحران سوریه با استفاده از گزینه نظامی و یا زور ناایمد شده است.

المیادین به نقل از این مقام بلند پایه ایرانی گزارش داد:ترکیه با حل و فصل بحران سوریه از راه حل مسالمت آمیز موافق است، اما نمی خواهد که این امز نشان دهنده چرخش 180 درجه ای این کشور باشد.

این مقام ایرانی گفت:ترک ها و قطری ها کاملا به حل و فصل این بحران از طریق سیاسی و ضرورت مقابله با افراطی گری ایمان دارند.

المیادین به نقل از این مقام ایرانی گفت:تنها مانع راه حل سیاسی در سوریه هم اکنون عربستان سعودی است، که بر ادامه حمایت از خشونت و تروریسم در این کشور اصرار می کند.

این مقام ایرانی گفت:ما با عراق در زمینه برخورد با تروریسم و افراطی گری هماهنگ هستیم و ترک ها از ما خواستند تا در مقابله با این پدیده با ما همکاری کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاکی از وزیر خارجه ترکیه
۲۰:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
برخی اعضای شبکه تروریستی القاعده و جبهه النصره که در سوریه فعالیت می کنند دربرخی شهرهای جنوب و جنوب شرقی ترکیه از جمله ادیمان و اورفه و بینجول و بتلیس و دیاربکر حضور دارند. براساس این گزارش و این افراد اقدام به جذب جوانان 18 تا 30 سال می کنند و آنها را در قالب گروهای 15 نفره به سوریه اعزام می کنند


رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ارباب باراک اوباما تعطیل شدن دولت تاثیری نامطلوب برشرایط اقتصادی آمریکا سفررسمی اوباما به مالزی که قراربود هفته آینده انجام شود به دلیل بحران بودجه آمریکا لغو شد.هم اکنون بیش از 700 هزار کارمند آمریکایی به مرخصی بدون حقوق رفته اند.
آخرین اخبار