هنرمندان عرصه‌ی موسیقی نیز با ساخت موسیقی متن برای فیلم‌های سینمایی جشنواره‌ی فیلم فجر، آثار درخشانی را از خود به جای گذاشته‌اند.

 به گزارش خبرنگار حوزه‌ سینما باشگاه خبرنگاران؛ "مجید انتظامی" و "حسین علیزاده" در دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره‌ی فیلم فجر، سردمدار بوده و تا به حال هر یک چهار سیمرغ را از این جشنواره به خانه برده‌اند.
 
48 سال فعالیت هنری درخشان

 
"مجید انتظامی" مدرس موسیقی و چهره‌ی ماندگار سال 1389، تا به امروز دارای 48 سال فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌ی موسیقی است که در طی این دوران کارنامه‌ی درخشانی را برای خود رقم زده است. همسر وی نیز نوازنده و مدرس این حوزه‌ی هنری است.
 
همچنین  فرزند خلف "عزت‌الله انتظامی" تاکنون چهار سیمرغ بلورین برای بهترین موسیقی متن در فیلم‌های "بای سیکل ران"، "روز واقعه"، "آژانس شیشه‌ای" و "دیوانه‌ای از قفس پرید" از جشنواره‌ی فیلم فجر دریافت کرده و یک سال نیز به عنوان داور در هیأت داوران این جشنواره حضور داشته است.
 
*"حسین علیزاده" همچنان در اوج

 
"حسین علیزاده" در طول سی‌ویک دوره جشنواره‌ی فیلم فجر، چهار مرتبه به عنوان بهترین آهنگساز موسیقی متن برگزیده شده است.
 
وی برای فیلم‌های سینمایی "گبه"،"زشت و زیبا"،"آواز گنجشک‌ها"، و "ملکه" موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره‌ی موسیقی فجر شده است.
 
"محمدرضا عقیلی" نیز تاکنون برای ساخت موسیقی متن فیلم‌های "زاگرس"،"قدمگاه" و "خیلی دور، خیلی نزدیک" سه سیمرغ بلورین از جشنواره‌ی فیلم فجر دریافت کرده است.
 
*41 سال کارنامه‌ی پربار هنری

 
"بابک بیات" هنرمندی است که در طول 41 سال فعالیت حرفه‌ای هنری خود در زمینه‌ی موسیقی، آثار بسیاری را خلق و خوانندگان بزرگی را پرورش داده است، وی همچنین پس از چندین بار کاندید شدن برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم در جشنواره‌ فیلم فجر، سرانجام برای فیلم سینمایی "عروس" و همچنین مجموع دو اثر "عروس" و همچنین مجموع دو اثر"سرزمین خورشید و مردی شبیه باران" دو دوره موفق به دریافت این سیمرغ شد.
 


"ناصر چشم آذر" که در طول 51 سال فعالیت هنری خود در حوزه‌ی موسیقی و دریافت جوایز متعدد از جشن‌های خانه‌ سینما و جشنواره‌های خارجی، در جشنواره‌ فیلم فجر نیز برای فیلم‌های "قارچ سمی" و مجموع دو اثر "بلندی‌های صفر" و "چشم شیطان" به عنوان برترین آهنگساز موسیقی فجر، سیمرغ بلورین دریافت کرده است.
 
همچنین سایر هنرمندان عرصه‌ی موسیقی نیز در طی این سی‌ویک دوره برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را دریافت کرده‌اند.




 
"احمد پژمان" برای "بوی کافور، عطر یاس" و "باران" 2 سیمرغ، "کارن همایونفر" 2 سیمرغ برای "زاد بوم" و "جرم"، "فرهاد فخرالدینی" برای "گزارش یک قتل" و "پرستار شب" 2 سیمرغ را به خانه برده‌اند.
 
دراین میان چندی از آهنگسازان نیز تاکنون موفق به دریافت یک سیمرغ در کارنامه‌ی هنری خود شده‌اند که این افراد شامل:
 
"کامبیز روشن روان" برای مجموع دو اثر "گل‌های داودی و دله‌ تو"، "عباس دبیر دانشی" برای "چشم تنگ دنیادار"، "شریف لطفی" برای "مادیان"، "کریم گوگردچی" برای "مهاجر"، "کیوان جهانشاهی" برای "سایه‌های هجوم"، "محدرضا درویشی" برای "شهر آشوب"، "بهزاد عبدی" برای "آل"، "حامد ثابت" برای "برلین7-" و "جان کنگ و نیگ" برای "ملک سلیمان" هستند.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.