کارشناس هواشناسی در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران"؛

"کاهش دما" و "وزش باد" شدید در "تهران"/"بارش" ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز نيمه ابري تا ابري و بارش پراکنده در ارتفاعات و در اواخر وقت وزش باد شدید و فردا نیز وزش باد شدید رخ می دهد که این وزش باد افت 10 درجه ای دما را برای تهران به همراه دارد و در اواخر وقت فردا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان تهران کولاک برف رخ می دهد.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز"شنبه 23 آذر ماه 92" بارش برف و باران و گاهی وزش باد در استان های غربی ، ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر بطور متناوب ادامه دارد و از بعدازظهر امروز بتدریج از سمت غرب بارش ها قطع می شود و فردا"یکشنبه 24 آذر ماه 92" بارش ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق دارد و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید رخ می دهد.

وی افزود: با گذر سامانه بارشی و در پی آن با نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی فردا و روز دوشنبه در نیمه غربی و ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ می دهد و در روز های دوشنبه و سه شنبه در نیمه شرقی  و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما  و وزش باد شدید رخ می دهد و توده هوای سرد تا پایان هفته آتی در کشور باقی خواهد ماند.


گودرزی تصریح کرد: طی روزهای آینده کاهش 3 تا 6 درجه دما در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و گیلان و کاهش 6 تا 10 درجه دما در سایر استان های کشور بجز مناطق ساحلی دریای عمان و خلیج فارس رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش 10 درجه ای دمای تهران طی فردا گفت: آسمان تهران امروز نيمه ابري تا ابري و بارش پراکنده در ارتفاعات و در اواخر وقت وزش باد شدید و فردا نیز وزش باد شدید رخ می دهد که این وزش باد افت 10 درجه ای دما را برای تهران به همراه دارد و در اواخر وقت فردا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان تهران از جمله دماوند، آبعلی، فیروزکوه و لواسان کولاک برف رخ می دهد که به همین سبب به کوهنوردان این مناطق توصیه می شود جوانب احتیاط را رعایت کنند.

گودرزی ادامه داد: بیشترین میزان بارش ها طی 24 ساعت گذشته در ایستگاه کوهرنگ به میزان 144 میلیمتر و در ایستگاه فریدون شهر به میزان 138 میلیمتر و نیز در ایستگاه درود به میزان 118 میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار